בתוך הבית: שלמה שמלצר יוצק את חברת ההשכרה שבבעלותו לניו-קופל לפי שווי של כ-448 מיליון שקל

(עדכון) בתמורה למכירה יקבל שמלצר בעסקת בעלי העניין מניות ניו-קופל - ואחזקתו תגדל לכ-77% * העסקה אינה כוללת את פעילות 'מאסטרשיר' ואת אחזקות הנדל"ן של 'שלמה השכרת רכב' * הדירקטוריון אישר עדכון עלות שכרו של מנכ"ל ניו-קופל, ניר גלילי, ל-89 אלף שקל

חברת הליסינג הציבורית ניו קופל , בשליטת שלמה שמלצר, הודיעה על עסקת ענק ולפיה תרכוש את פעילות השכרת הרכב של חברת "שלמה השכרת רכב" הפרטית, שנמצאת בבעלות בעל השליטה, שלמה שמלצר. מדובר בתוספת של כ-11,400 כלי רכב לצי הקיים של ניו-קופל, שמונה כיום מעל 40 אלף כלי רכב.

בתמורה למכירה יקבל שלמה שמלצר מניות בחברת ניו-קופל, שיגדילו את אחזקתו בה לסביבות 77%. על פי דיווחי החברה, שווי "שלמה השכרת רכב" נאמד לצורך העסקה בכ-448 מיליון שקל בניכוי ההתחייבויות הפיננסיות.

הרכישה צפויה להעניק לניו-קופל יתרונות לגודל ולייעל את פעילותה בתחומים סינרגטיים כמו שיווק, מתקנים לוגיסטיים ועוד. בנושף לחברה יהיה כעת גם פורטפוליו מלא של מוצרים ללקוחות עסקיים, החל מהשכרות קצרות טווח ועד ליסינג לתקופה ארוכה. יצוין כי בשנים האחרונות הפכו ההשכרות קצרות טווח לפתרון נפוץ בחברות, שאינן מעוניינות לחתום על חוזי ליסינג. חלק גדול מהחברות בשוק הליסינג מחזיקות גם פעילות השכרה.

יצוין כי העסקה אינה כוללת את פעילות חברת התחזוקה והגרירה "מאסטרשיר", שפוצלה משלמה השכרת רכב, ונחשבת לרווחית במיוחד. העסקה אינה כוללת גם את אחזקות הנדל"ן של "שלמה השכרת רכב.

בתוך כך נציין כי תנאי השכר של מנכ"ל ניו קופל, ניר גלילי, יעודכנו, ושכרו החודשי יגדל ב-10,000 שקל לחודש ל-55 אלף שקל ברוטו. מכאן שעלות שכרו הכוללת תגדל ל-89 אלף שקל מ-73 אלף שקל. ועדת הביקורת והדירקטוריון אישרו את עדכון תנאי ההעסקה של גלילי.