גזית גלוב בין דורי הנדסה לאורמת: חיים כצמן רכש אתמול עוד מניות אורמת בכ-3 מיליון שקל

שלשום רכש כצמן מניות בכ-4 מיליון שקל * פריזמה על הדיווחים אודות רכישת דורי הנדסה: "הנחישות לרכוש את השליטה בחברה מצביעה על התוכניות האסטרטגיות של גזית גלוב"

חיים כצמן לא יורד מהכותרות הכלכליות בימים האחרונים. פרסום ב"מעריב" הבוקר טוען כי, גזית גלוב , חברת האחזקות בשליטתו, מנהלת מגעים לרכישת מלוא השליטה בדורי הנדסה . זאת בהמשך למהלך כניסה לגרעין השליטה בחברה שבוצע לפני מספר חודשים.

בעיקבות הדיווח, הופסק הבוקר המסחר במניית דורי, עד להתבהרות הפרטים בנושא. בינתיים ממשיך כצמן לרכוש בשוק מניות אורמת למרות שנכון לשבוע שעבר, נדמה היה, כי מאבק השליטה בחברה הסתיים בנוק אאוט לטובת הברוניצקים.

שלשום רכש כצמן מניות אורמת ב-4.3 מיליון שקל ואתמול המשיך באיסוף של כ-50 אלף מניות נוספות לפי שווי של 58.75 שקל האחת - סה"כ הוציא אתמול כצמן כ-2.94 מיליון שקל עבור המניות החדשות.

עם תום המהלך אתמול, עלה חלקו של כצמן באורמת ל-18.52% כאשר משפחת ברוניצקי מחזיקה בכ-35.25% מהמניות. כזכור ביום חמישי האחרון נודע הברוניצקים נטלו הלוואה של 150 מיליון דולר לרכישת מניות אורמת והםן ביצעו מהלך אגרסיבי, שלא נראה זמן רב בשוק, להגדלת אחיזתם בחברה.

פריזמה רואים ברכישת דורי איתות על תוכניות גזית

באשר לדורי הנדסה, הבורסה הודיעה כאמור הבוקר על הפסקת מסחר במניות החברה, בעקבות הפרסומים בעניין. בפריזמה, מיהרו להגיב להתפתחויות בזירה זו והם טוענים כבר עתה, עוד לפני אישור הדברים כי "המהלכים בגזרת דורי הנדסה ישפיעו על שווייה של גזית גלוב לפחות כמו המהלכים בגזרת אורמת".

את המשמעות של דורי הנדסה לשוויה של גזית הם מסבירים: "התקופה הקרובה תעמוד בסימן גידול משמעותי בפעילות הייזום, ההקמה והפיתוח של נכסים מניבים, וזאת ביחס לתקופות בהן החברה התמקדה ברכישת נכסים קיימים - מטבע הדברים בפעילות שכזו קיימת חשיבות לידע וניסיון בתחומי התיכנון והביצוע ידע שדורי הנדסה מביאה עימה כנדוניה".

"הנחישות של גזית גלוב לרכוש את השליטה בחברה מצביעה לא רק על השווי של דורי הנדסה, אלא גם על התוכניות האסטרטגיות של גזית גלוב",כותבים בפריזמה בנוסף.