פותחים שמיים, מכניסים תחרות - והמחירים רק מטפסים: אל-על מייקרת ב-4% את הטיסות היוצאות; "אין ברירה, הכנסותינו דולריות והוצאותינו שקליות"

לעומת זאת, בריטיש איירוויס מכניסה את ישראל לרשימת היעדים המומלצים ותתחיל להציע כרטיס לארץ ב-113 ליש"ט, לעומת 160 ליש"ט עד כה

בעוד שמשרד התיירות ומשרד התחבורה מבטיחים כל העת ירידה במחירי הטיסות בעקבות הגברת התחרות, לפי שעה המחירים רק עולים.

החל מראשית ינואר 2008 תעלה אל-על את מחירי כרטיסי הטיסה שלה לטיסות היוצאות מישראל ב-4%. לטענת אל-על, הסיבה לכך היא השחיקה בשער הדולר והתייקרויות במרבית מרכיבי תשומות הטיסה, כתוצאה מעליית המחירים בענפים השונים.

ההסבר של אל-על הוא כי בעוד שהכנסותיה ממכירת כרטיסים נקובות בערך דולרי, מרבית הוצאותיה הן שקליות. מאחר ומאז שלהי אוגוסט 2007 ועד לסוף דצמבר, חלה שחיקה מתמשכת בשער הדולר, היא חייבת להעלות את המחירים. אל-על מדגישה כי נוסעים שירכשו כרטיסים לראשית ינואר 2008 ייהנו מהמחירים הישנים. תוספת הדלק תישאר, בשלב זה, ללא שינוי.

לדברי סמנכ"ל אל-על למסחר וקשרים תעופתיים, רמי לוי, גל ההתייקרויות בארץ ובעולם, ביחד עם צניחת שער הדולר, מחייבים ביצוע עדכון. עוד אמר כי בשל השער הנמוך של הדולר המחיר השקלי לטיסה לא יעלה.

בריטיש מכניסה את את ישראל לרשימת היעדים המומלצים

התחרות בתעופה מתחילה להשפיע. אחרי שנים רבות של התעלמות, החליטה חברת התעופה הבריטית בריטיש איירוויס לכלול גם את ישראל ברשימת היעדים המומלצים שלה לחופשה כחלק מקמפיין מכירות מסיבי שהיא מנהלת בימים אלה. במסגרת הקמפיין עלות כרטיס לארץ תעמוד כ-113 ליש"ט, לעומת 160 ליש"ט עד כה.

לדברי המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס ישראל, יעל קטן, מה שגרם לכך היא החלטה להוציא את ישראל מהגדרת "אזור מלחמה" ולהעביר אותה למדינות המוגדרות כיעד תיירותי מומלץ. קטן מדגישה כי הקמפיין המפורסם בכל אמצעי התקשורת בבריטניה, יביא לחשיפה בולטת של ישראל וכפי הנראה גם להגדלת כמות הנוסעים שבאים לארץ למטרת נופש ותיירות.

סיבה נוספת וחשובה לא פחות היא, כפי הנראה, ההסכם עליו חתם משרד התחבורה עם משרד התחבורה הבריטי, המאשר תוספת של מובילים נקובים על הקו. כחלק מההסכם תתחיל במארס 2008 לטוס על הקו לארץ גם חברת תעופה בריטית נוספת - בריטיש מידלנד, באמצעות טיסה יומית משדה התעופה הית'רו.

לרגל חנוכת הקו הודיעה בריטיש מידלנד על מחיר מיוחד של החל מ-497 דולר לכרטיס במחלקת הנוסעים ו-1,230 דולר במחלקת העסקים. מחיר זה כולל מספר לא גדול של כרטיסים.

יצוין כי על הקו ללונדון טסה גם ישראייר שמפעילה ארבע טיסות צ'רטר שבועיות ללונדון ולטענתה היא מסוגלת להטיס גם שש טיסות שבועיות. ישראייר ביקשה אף היא מעמד של מוביל נקוב על הקו, אך טרם נענתה.