לאומי: "בעלי העניין מנצלים את רמות המחירים הנמוכות במניותיהם בשוק להגדלת אחזקותיהם"

כלכלני הבנק מצביעים על שורה של רכישות מניות בידי בעלי עניין השבוע - החל מדלק נדל"ן וכלה בפז, רבוע כחול ובנק הפועלים - מה שמעיד על אטרקטיביות המניות * מנגד, מזהירים הכלכלנים: "תהליך של העלאות ריבית צפוי להעיב על שוק המניות"

"בעלי העניין מנצלים את רמות המחירים הנמוכות במניותיהם בשוק להגדלת אחזקותיהם". כך טוענים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון הישראלי, ומפרטים: "במהלך השבוע הגדילו מספר בעלי עניין את אחזקתם בחברות שבבעלותם. בין החברות שבלטו נציין את אלקטרה נדל"ן שהוסיפה כ-10% לערכה בעקבות רכישת מניות בהיקף של כ-4 מיליון שקל על ידי מנכ"ל החברה. נציין כי רכישה זו התרחשה לאחר שמזה תקופה אספה חברת אלקו את מניות החברה".

בלאומי מציינים גם את רכישת מניות דלק נדל"ן בידי המנכ"ל איליק רוז'נסקי, וכן את רכישות בעלי העניין במניות פז, רבוע כחול ובנק הפועלים, שם הגדילה שרי אריסון את החזקותיה. נציין כי הגדלות החזקות בעלי העניין במניותיהם בדרך כלל מעיד על מחיר אטרקטיבי של המניות וכן על הבעת אמון של בעלי העניין במניות אותן הם רוכשים.

הכלכלנים אף התייחסו לתכנית הנהלת הבורסה ל-2008, המתכוונת, בין היתר, להוסיף מסחר באופציות על מניות המעו"ף הסחירות ביותר. "הנפקת האופציות היא עוד שלב בשכלול המסחר בבורסה והתאמתו לשווקים בינלאומיים, דבר שעשוי להביא לגידול במחזורי המסחר וכן למשוך משקיעים זרים לבורסה המקומית", מדגישים הכלכלנים. "כמו כן בוחנת הבורסה אפשרות פרסומו של מדד VIX המודד את התנודתיות בשוק האופציות ומשקף את רמת חוסר הוודאות בשוק".

במבט לעתיד, מציינים הכלכלנים, כי "בשל משבר האשראי שפקד את העולם וצפוי להשפיע על ביצועי הפירמות ובשל מחירי השיא של חומרי הגלם, צפויה התנודתיות להימשך והמסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר מן המגמה מעבר לים. כמו כן, תהליך של העלאות ריבית צפוי להעיב על שוק המניות. בתוך כך אנו ממליצים על התמקדות בהחזקת מניות ערך של חברות יציבות ורווחיות, בעלות מדיניות חלוקת דיבידנד וכן על רכישת הגנות מתאימות".