ITL רכשה חברה ביטחונית בארה"ב בהיקף השקעה של 7 מיליון דולר במזומן

כפועל יוצא של העסקה, תהפוך ITL לבעלת כ-73% מהחברה האמריקנית ותאחד החל מינואר 2008 את דוחותיה הכספיים

חברת איי.טי.אל. אופטרוניקס (ITL) הישראלית, מקבוצת מיקאל, המפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניות ומערכות אלקטרו אופטיות למערכי חי"ר וכוחות יבשה, מדווחת היום (א') כי קיבלה את כל האישורים הסופיים מגורמי הממשל האמריקניים וחתמה על חוזה לרכישת החברה האמריקנית הצבאית Fraser Volpe. היקף ההשקעה הוא כ-7 מיליון דולר במזומן.

כפועל יוצא של העסקה, תהפוך ITL לבעלת כ-% 73 מהחברה האמריקנית ותאחד החל מינואר 2008 את דוחותיה הכספיים.

Fraser Volpe תסיים את 2007 עם רווח, והיקף מכירותיה בשנת 2008 צפוי לעמוד על כ-15 מיליון דולר, כאשר ברשותה חוזים רב-שנתיים לאספקת מערכות אלקטרו-אופטיות לצבא האמריקני עד לשנת 2010.

Fraser Volpe היא בעלת מוניטין של כ-35 שנה בשוק האלקטרו-אופטיקה הצבאית ועוסקת בפיתוח ייצור ושיווק מערכות תצפית וראיית לילה, בעיקר לשימוש צבא ארה"ב וגופי ביטחון נוספים בארה"ב. משרדי הנהלת החברה, מעבדות הפיתוח וקווי הייצור ממוקמים במדינת פנסילבניה. לחברה סיווג, המאפשר לה לבצע פרויקטים ביטחוניים ולהשתתף במכרזים סגורים של הצבא האמריקני. בין השאר, משמשת Fraser Volpe ספק בלעדי של צבא ארה"ב לאמצעי תצפית וראיית לילה ידני מסוג M25.

רכישת החברה בוצעה במסגרת התכנית האסטרטגית שאימצה הנהלתה החדשה של ITL להרחבה משמעותית של עסקיה בשוק האמריקני, באמצעות רכישת חברה אמריקנית. ITL תרכז את כלל פעילותיה העסקיות בשוק האמריקני דרך החברה הנרכשת, שתשמש בין השאר כפלטפורמה שיווקית לטכנולוגיות ומערכות שפותחו בישראל עבור הכוחות המיוחדים המוצבים בעירק ובאפגניסטאן.

ITL תעביר את פעילות חברת האלקטרו-אופטיקה האמריקנית ITL Inc. שבבעלותה הפועלת מאזור לואיזיאנה, לאתר החברה הנרכשת בפנסילבניה, על מנת לחסוך בהוצאות תפעוליות.

כל הפעילות העסקית בארה"ב תבוצע תחת המותג Fraser Volpe LLC שינוהל ע"י צוות מנהלים אמריקני. ITL מינתה לאחרונה דירקטורים מטעמה מנהלים בכירים המצויים בשוק הביטחוני האמריקני וקצינים בכירים בדימוס. הדירקטוריון אושר ע"י רשויות הביטחון וגופי הממשל האמריקניים.

אלי ונציה מנכ"ל קבוצת ITL ישמש כ Vice Chairman וכדירקטור בחברה.

אלי ונציה, מנכ''ל קבוצת ITL: "הרכישה היא אחת מאבני הדרך המשמעותיות בהתפתחותה העסקית ובצמיחתה של ITL כחברה ביטחונית רב-לאומית. אנו מאוד מרוצים מכך שהצלחנו לממש את אסטרטגיית הצמיחה ולרכוש חברה אמריקנית ביטחונית בתחום עסקים סינרגטי לפעילות הקבוצה בישראל. הרכישה אושרה ע"י הממשל האמריקני בין השאר בזכות תמיכתו וסיועו של האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון הישראלי ועל כך תודתנו לאגף ולעומד בראשו".

עוד הוסיף ונציה כי "השוק האמריקני הרלוונטי הוא שוק יציב, צומח ובעל פוטנציאל עצום לקבוצת ITL בשנים הקרובות. רכישת Fraser Volpe תבסס את מעמדנו בשוק האמריקני ותאפשר לנו גישה לעסקאות ישירות עם הצבא האמריקני ועם אינטגרטורים גדולים בארה"ב, בין השאר באמצעות שיווק מערכות וטכנולוגיות ייחודיות שפותחו על ידנו בישראל. אנו מעריכים כי נוכל תוך מספר שנים מצומצם להגיע להיקפי מכירות משמעותיים עבורנו בשוק האמריקני בהיקף של עשרות רבות של מיליוני דולרים. אנו צופים גם שהמכירות לשוק האמריקני יתייצבו על כ-40% ממחזור המכירות השנתי של הקבוצה".