חצי שנה לאחר דיווח ראשוני לבורסה על עסקת צד ג' וכ-3 חודשים לאחר דיווח אחר על עסקת בעלי עניין, אוסיף מאשרת: מדובר באותה עסקה

אורי שני יצטרך כנראה להתחיל את הג'וב החדש בעשיית סדר: בחודש יוני דיווחה החברה, בין היתר, כי החלה בבדיקה של עסקה לרכישה של קרקע ברוסיה לפי 500-700 מיליון דולר; באוקטובר דיווחה החברה על בחינת עסקת בעלי עניין בשווי 100 מיליון דולר, ללא קישור לדיווח הקודם

לפני חצי שנה, מעט לאחר שרכש ארקדי גאידמק את השליטה באוסיף , דיווחה החברה לבורסה על שלוש עסקאות עתידיות אותן היא בוחנת בשווי מצרפי של עד כ-960 מיליון דולר. אחת העסקאות, הקטנה ביותר מבין ה-3, הוגדרה מלכתחילה כעסקת בעלי עניין (מתחם צים) ונפלה עם הזמן - בין השאר בעקבות חשיפת "גלובס" באשר לשווי הגבוה שיוחס לנכס בעת שקילת עסקת בעלי העניין. היום מודיעה אוסיף כי עוד עסקה עליה דווח בהודעה זו היתה עסקת בעלי עניין.

יצויין כי באוקטובר דיווחה החברה על עסקת בעלי עניין אותה היא בוחנת ברוסיה, אולם הקישור לנכס אליו נכתב ביוני, לא בוצע גם בהודעה זו - יותר מ-3 חודשים לאחר הדיווח הראשוני. העסקה, יצויין דווחה ביוני ככזו שתתבצע לפי שווי שבין 500-700 מיליון דולר - סכום לא מבוטל לעסקת צד שלישי או בעלי עניין.

על מנת לעשות סדר בבלאגן הכרונולוגי, בסוף חודש יוני, במסגרת הדיוווח על שלושת העסקאות, נכתב כי העסקה הגדולה מבין השלוש היא "רכישה מצד שלישי שאינו קשור לחברה, של מתחם לא מבונה בעיר מוסקווה, בשטח של כ-870 אלפי מ"ר, עליו קיימות זכויות בנייה בהיקף של כ-800 אלפי מ"ר לייעוד מלונאות, משרדים ולוגיסטיקה".

בדיווח מחודש אוקטובר נכתב, בין היתר: "ביום 1 באוקטובר 2007 התקשרה החברה במסמך עקרונות עם חברה זרה בבעלות מלאה, בעקיפין, של בעל השליטה בחברה, לרכישת חברה רוסית המחזיקה בחטיבת קרקע המורכבת מעשר חלקות הגובלות זו בזו והיוצרות מתחם מקרקעין בשטח כולל של כ-876 דונם". בנוסף נכתב כי "בתמורה לרכישה תשלם החברה סך כולל של כ-100 מליון דולר". הקישור לדיווח מסוף חודש יוני לא נעשה ועסקה זו, הראשונה, נשארה עדיין באוויר כביכול כעסקה מול צד שלישי.

רק היום הודיעה אוסיף בהקשר לאותם שני דיווחים, כי אחד הם ובעל הקרקע הוא גאידמק עצמו: "פרט זה, אשר התברר כשגוי, התבסס על המידע שהיה ידוע למנהלי החברה באותה עת, קודם שנערכה בדיקת נאותות לנכס מקרקעין ולבעלות בו".

ואוסיף מוסיפה להסביר בהודעתה: "באותה עת (יוני) רק החלה החברה בבדיקה של העסקה. במהלך חודש אוגוסט 2007, במסגרת בדיקות הנאותות לנכס התברר לחברה מבנה הבעלות בו ובהתאם לכך, משהתגבש ונחתם מזכר העקרונות בענין, דיווחה החברה כי הנכס הינו בבעלות בעל השליטה". אוסיף אומנם דיווחה על עסקת בעלי עניין אך לא סגרה את כל הקצוות מול הדיווח הראשוני מחודש יוני.

על נושא התמורה הכספית השונה בין הדיווחים מסבירה החברה: "בדו"ח המיידי הראשון מסרה החברה, כי היקף העסקה עשוי להגיע לסכום של בין 500 ל-700 מיליון דולר. בנקבע סכום זה התייחסה החברה להערכה ראשונית ומקדמית באשר לעלות הקמת הפרוייקט, עלויות בניה בתוספת עלות הקרקע".