ירון פיטרו, סמנכ"ל השקעות ראשי בפריזמה, על שנת 2008: שער החליפין של הדולר יהיה בין 3.9 ל-4 שקלים ותחזית האינפלציה היא של 2.5%

באשר למדד המעו"ף אמר פיטרו כי זה יציג תשואה חיובית אך בשיעור נמוך מזה שיסכם את 2007 ובשנים שקדמו לה * אורי וייסבורד, אנאליסט בכיר בחברה: סקטור הבנקים מומלץ, הנדל"ן רק תוך השקעה סלקטיבית לאוהבי סיכון והסקטורים הפחות מועדפים הם המזון ורשתות השיווק

במסיבת עתונאים שקיימה היום חברת פריזמה אמר מנכ"ל החברה, דב קוטלר, על תיק הנכסים של הציבור: "תסריט א' הוא גידול של 15% או שיש תסריט פסימי לגידול של 8% עד 2010. הגידול הגבוה נובע מסיבות מאקרו - מונע על ידי ירידה באבטלה והכנסה פנויה שגדלה ומגדיל את התעשייה".

על פעילות פריזמה אמר קוטלר: "עם כל התנודתיות בשוק ההון, היקף הנכסים שלנו נשאר יציב לפי התחזיות שהצבנו בשנה שעברה. בכל מקרה יש לבדוק את הנתונים לאחר סוף השנה בשל הפעילות הערה של סוף החודש וסוף השנה".

"צפינו בשנה שעברה EBITDA של למעלה מ-100 מיליון שקל וכבר ברבעון ה-3 הגענו לכ-144 מיליון".

בתחזית כללית לענף ב-2008 אמר קוטלר כי המשבר הפיננסי בשווקים יאיץ את הקונסולידציה בענף בתי ההשקעות. "בענף יש סדרה גדולה של בתי השקעות בינוניים - 190 בתי השקעות. זו כמות גדולה מאוד ויש הוצאות רבות על פרסום שיוצרת עומסים תקציביים".

ירון פיטרו, סמנכ"ל השקעות ראשי בפריזמה, אמר כי "הורדת הריבית שהחלה עקב משבר הסאב פריים שהחל במחצית השנייה של 2007 צפויה להימשך. התפתחות השווקים המתעוררים מעלה את מחירי הסחורות. בישראל צפוי המשך צמיחה - גידול ברווחי החברות ועלייה בבורסה. אנחנו מדינה סמי מפותחת - סמי מתפתחת. השקל התחזק בגלל הצמיחה וגם בשל ההשקעה במדינות מתפתחות בעולם שישראל ביניהן".

לגבי שנת 2008 אמר פיטרו כי הנחות המאקרו לפיהן מבססים את ההשקעות בעולם הן האטה אך לא מיתון. הצמיחה בארה"ב תתאושש במחצית 2008 והריבית תרד עד ל-3.5%. "ברננקי תומך בשווקים. גם במדינות גוש האירו תורד הריבית וגם בקנדה באמריקה.
השווקים המתעוררים עדיין צומחים בקצב גבוה על רקע הביקושים המקומיים הגבוהים".

לגבי המצב בישראל אומר פיטרו כי ריבית בנק ישראל תעלה ל-4.75% - שער החליפין יהיה בין 3.9 ל-4 שקלים ותחזית האינפלציה היא ל-2.5%.

באשר לשוק המניות באופן כללי אמר פיטרו כי שוק המניות בעולם יהיה חיובי אך עם תנודתיות ו-וולטיליות משמעותית. השווקים המתעוררים ימשיכו להיות עדיפים על המפותחים השווק. "השווקים המפותחים עדיפים בארה"ב מאשר באירופה - שם נכנסו להאטה יותר מוקדם ואנו צופים שיצאו ממנה קודם".

לגבי סין צופה פיטרו רווחיות גבוהה להשקעות של חברות זרות - אולם הרגולציה מקשה וגם המגמות הפנימיות במדינה "יהיו שם גם התפתחויות לרעה".

באשר למדד המעו"ף אמר פיטרו כי זה יציג תשואה חיובית אך בשיעור נמוך מזה שיסכם את 2007 ובשנים שקדמו לה. "בלי בעיות גיאופוליטיות תהיה תשואה חיבית עם וולטיליות רבה בטווח הקצר ימשך הקשר הישר עם התנודות בשוק האמריקני".

אורי וייסבורד, אנאליסט בכיר בפריזמה ניתח בקצרה את הסקטורים העיקריים בשוק המקומי. סקטור הבנקים מומלץ, הנדל"ן רק תוך השקעה סלקטיבית לאוהבי סיכון והסקטורים הפחות מועדפים הם המזון ורשתות השיווק.

על הבנקים אמר כי יש תמחור נוח לאחר שבשנים הקודמות היה תמחור בחסר אומנם יש חשיפה לסאב פריים אך רובה תומחרה.