מס הכנסה דורש מארזים שומת מס בהיקף של כ-300 מיליון שקל; המניה מאבדת 2.6%

מרבית השומה (294 מיליון שקל) מיוחסת לשנת 2004 * אתמול בערב הודיעה החברה על הסכם לרכישת בניין משרדים באיזור הסיטי של לונדון תמורת 231 מיליון שקל

מניית חברת הנדל"ן ארזים , המנוהלת על ידי נציבת מס הכנסה לשעבר טלי ירון-אלדר, מאבדת כמעט 3% בבורסה לאחר שנפלה כבר בכ-5%, וזאת בתגובה להודעה שניפקה החברה לבורסה לפיה מס הכנסה דורש מהחברה שומת מס בהיקף של כ-300 מיליון שקל, אשר מרבית השומה (294 מיליון שקל) מיוחסת לשנת 2004.

השומות נובעות בעיקרן מהעובדה שפקיד השומה קבע כי חברות הבת של החברה, ארזים גיברלטר, ארזים הולנד, ארזים קפריסין וקלדור נחשבות כחנ"ז (חברה נשלטת זרה), ובהתאם לכך קבע פקיד השומה כי הרווחים שלא חולקו בחברות אלה באותן שנים ייחשבו כדיבידנד בחברה. בנוסף, הקטין פקיד השומה את היקף ההפסדים העסקיים של החברה באותן שנים, ובכלל זה לא התיר לארזים לנכות הוצאות מימון ריאליות משום שלטענתו אין מדובר בהוצאות בייצור הכנסה לפי סעיף 17 לפקודת המס.

לפני כחודשיים נודע כי טלי ירון-אלדר, מנכ"לית החברה בשלוש וחצי השנים האחרונות, פורשת מהחברה בתחילת 2008 ופונה לדרך עצמאית, כשבכוונתה להקים קרן השקעות עצמאית שתתמקד בתחום הנדל"ן בחו"ל ביחד עם שותפים. את הרבעון השלישי של 2007 סיימה ארזים בהפסד בשל הוצאות מימון כבדות שרשמה.

ההיפוך המהיר במניה הגיעה לאחר שזו נהנתה דווקא מעליות אתמול ומפתיחה חיובית היום, וזאת על רקע הודעת החברה מאמש כי חברה בת שלה חתמה בשבוע שעבר על הסכם לרכישת בניין משרדים באיזור הסיטי של לונדון תמורת 231 מיליון שקל.