בריטיש ישראל מוכרת להראל את בית הקריסטל ברמת-גן תמורת 200 מיליון שקל

בכך תרשום בריטיש ישראל רווח הון של 44 מיליון שקל מהמכירה לאחר שהנכס נרכש על-ידי החברה ביולי תמורת 155 מיליון שקל

בריטיש ישראל , שבידי איל הנדל"ן הבריטי-יהודי ליאו נואי נועלת את העסקאות הגדולות של שנת 2007 עם מכירת בית הקריסטל במתחם בורסת היהלומים ברמת גן, תמורת 200 מיליון שקל לחברת הראל ביטוח. בכך תרשום בריטיש ישראל רווח הון של 44 מיליון שקל מהמכירה (לפני מס והוצאות נלוות), לאחר שהנכס נרכש על ידי החברה ביולי תמורת 155 מיליון שקל.

בריטיש ישראל, הנחשבת לחברת הנדל"ן הגדולה בתחום הקניונים והמרכזים המסחריים, הודיעה היום על מכירת הנכס אותו רכשה לפי תשואה של 7.5%, וכולל 11.8 אלף מ"ר של משרדים להשכרה (בתפוסה של 100%) המשתרעים על פני 9 קומות ו-380 חניות תת קרקעיות.

בשנה האחרונה הניב הנכס הכנסות מוערכות (NOI) של כמעט 12 מיליון שקל. מלבד השוכרים ה"מסורתיים" באזור- משרדי עורכי דין ורואי חשבון, בבניין ממקומות גם 4 שגרירויות (ביניהן, אוסטריה ובלגיה). הראל ביטוח ממשיכה בכך את גל הרכישות שלה באזור הבורסה בר"ג. לפני שבועיים רכשה הראל 5 קומות ו-140 חניות בבית הראל בדרך אבא הלל 3 בר"ג, מרחק מאות מטרים מבית הקריסטל. בכך רכשה הראל את מלוא הזכויות של חברת נכסים ובנין בבית הראל (6,000 מ"ר) מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר תמורת 114.4 מיליון שקל (בתוספת מע"מ), מחיר המשקף 4,300 דולר למ"ר.

עמיר בירם, מנכ"ל בריטיש ישראל, אמר לגבי עסקת בית הקריסטל כי, "העסקה מבטאת את המומחיות והיכולות הגבוהות של החברה בניצול הזדמנויות עסקיות לרכישה ומכירה של מבנים איכותיים תוך יצירת ערך לבעלי המניות. את בית הקריסטל רכשנו לפני כחצי שנה בלבד והוא רשום בספרי החברה בעלות של 155 מליון שקל".

בריטיש ישראל הגדילה משמעותית את מצבת הנכסים שלה מאז הנפקתה במאי האחרון. מתחילת 2007, הייתה החברה מעורבת בעסקאות לרכישת נכסים בהיקף כולל של 2 מיליארד שקל. ביניהן, רכישת קניון לב אשדוד, רכישה 50% הנותרים בקניון רחובות מידי אמות (ב-410 מיליון שקל), הקצאה של 20% נוספים בגרנד קניון בחיפה, רכישת קניון השרון בנתניה (ב-344 מיליון שקל), רכישת בית המילניום ברעננה, רכישת הפאואר סנטר בנצרת עלית ו-33.3% ממתחם איקאה בנתניה.