משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי מבקש לבטל את הסכם שומות המס של 2002

לטענתו, פקיד השומה שלח צווים לבעלי השליטה בקבוצת באומן-בר, בהם קבע כי הכנסותיהם החייבות במס לשנת 2002 יהיו גבוהות מהכנסותיהם המוצהרות

משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי עתר לבית המשפט המחוזי בת"א, על מנת להצהיר על ביטול ההסכם בינו לבין פקיד השומה בעניין שומותיהם של החברה, בעלי שליטה בה וחברות קשורות לה (קבוצת באומן בר) לשנת המס 2002.

בפנייה לבית המשפט, באמצעות עו"ד ד"ר אמנון רפאל, נאמר כי אחד מהמרכיבים העיקריים של ההסכם עם קבוצת באומן-בר קבע כי הכנסותיהם של בעלי השליטה, לרבות יורם באומן וגרשון (שוני) ריבנאי, יהיו הכנסותיהם המוצהרות, ובהתאם שודרה במחשבי פקיד השומה "שומת 01" ליחידים, שמשמעותה - אימוץ ההכנסות המוצהרות של באומן וריבנאי.

אולם, לטענת התביעה פקיד השומה הפר את ההסכם, ושלח צווים לבעלי השליטה בקבוצה לשנת המס 2002, בהם קבע כי הכנסותיהם החייבות במס יהיו גבוהות מהכנסותיהם המוצהרות לשנה זו, וממילא גבוהות יותר מהכנסותיהם כפי שנקבעו בהסכם.

על כן טוענים בבאומן-בר-ריבנאי כי הם זכאים לתבוע את ביטול ההסכם ככל שבעלי השליטה יידרשו לתשלום מס כתוצאה מאישור השומות שהוצאו להם בניגוד להסכם בין הצדדים.

עוד התבקש בית המשפט להתיר לתובעת פיצול סעדים, כך שיתאפשר לה לתבוע בנפרד את יתר הסעדים הנובעים מקבלת עמדתה, לפיה ההסכם בטל עקב הפרתו היסודית על-ידי פקיד השומה. לדברי התובעת, בכוונתה לבקש מבית המשפט לאסור על פרסומם של נתונים כספיים הנוגעים לתביעה בשל חובת הסודיות כדוגמת סכומי הכנסה. (ה.פ. 1321/07).