נפתרה המחלוקת: רשות המסים אישרה את הסדר השומה של לבייב ל-2002

כפי שפורסם ב"גלובס", המחלוקת בין לבייב לרשות המסים עמדה על כ-150 מיליון שקל * המסים שמשלם לבייב בשנים האחרונות נובעים הן מרווחיו מאחזקותיו באפריקה ישראל, הן מהכנסותיו מפעילות בחו"ל והן מעסקי היהלומים

לב לבייב יכול לנשום לרווחה: צוות הבדיקה, בראשו עומד מנהל המחלקה המקצועית ברשות המסים, שמעון כהן, אישר את הסדר השומה של לבייב לשנת 2002. כך נודע ל"גלובס".

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני מספר ימים, הצוות בודק את השומה של לבייב לשנת 2002, לאחר שמנהל פשמ"ג (פקיד שומה למפעלים גדולים), רו"ח משה אשר, לא אישר את השומה. כפי שפורסם עוד, המחלוקת בין לבייב לרשות המסים עומדת על כ-150 מיליון שקל.

פשמ"ג הוא האחראי על המיסוי של לבייב, הנובע מהכנסותיו מעסקיו השונים. בעקבות אי אישור ההסדר, הצוות של כהן בדק את כל ההיבטים של ההסדר. בצוות ישבו גם נציגת הפרקליטות, אהובה סימון מהמחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, עו"ד תמר לומברוזו, מהמחלקה המשפטית ברשות המסים ונציגים נוספים.

המסים שמשלם לבייב בשנים האחרונות נובעים הן מרווחיו מאחזקותיו באפריקה ישראל, הן מהכנסותיו מפעילות בחו"ל והן מעסקי היהלומים.

בכל הנוגע לעסקי היהלומים, המחזור השנתי של לבייב מוערך ביותר ממיליארד דולר. לציבור היהלומנים יש הסדר מס, על-פיו הכנסתם המוערכת מיהלומים עומדת על 1% מהמחזור, ולכן משולם מס על 1% מהמחזור.

לפי חישוב זה, הכנסתו המוערכת של לבייב מעסקי היהלומים עומדת על 10 מיליון דולר, כך שהוא משלם כ-5 מיליון דולר מס בכל שנה רק על עסקי היהלומים שלו.

בשנת 2002 פנתה נציבת מס הכנסה דאז, טלי ירון-אלדר, לאנשי עסקים ישראלים וביקשה מהם להצהיר על פעילותם העסקית בחו"ל. היתה זו השנה האחרונה לשיטת המיסוי הטריטוריאלית, וערב כניסתה של שיטת המיסוי הפרסונלית, המחייבת את התושבים לדווח על עסקיהם מחוץ לישראל ולשלם עליהם מס.

דוברו של לבייב מסר בתגובה: "כפי שהודענו בעבר, איננו נוהגים להתייחס לענייניו האישיים של מר לבייב". הדובר הדגיש, כי "החוק היה, ויהיה תמיד, נר לרגליו של מר לבייב".