משרד קסלמן הגיש תביעת דיבה ב-10 מיליון שקל נגד שותפה שטענה כי גזלו את חלקה

יומיים לאחר שרו"ח לינדה מסלם הגישה תביעה ב-4 מיליון שקל נגד קסלמן, מאשים המשרד את מסלם בגרימת נזקים לפירמה ולשמה הטוב

יומיים לאחר שרו"ח לינדה מסלם, שותפה במשרד רו"ח קסלמן וקסלמן, הגישה תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד המשרד, העומד בראשו, רו"ח אבי ברגר והשותפים הבכירים, הגיש המשרד תביעה דיבה נגדה בסך 10 מיליון שקל.

המשרד מאשים את מסלם בגרימת נזקים כבדים לפירמה, לשמה הטוב, למוניטין המעולים שלה ושל שותפיה ולאמון של עובדיה באופן התנהלותה.

רו"ח מסלם, אחראית על סניף המשרד בב"ש, טענה כי השותפים הבכירים המהווים את קבוצת השליטה - רו"ח ברגר, אסף שמיר, מיכאל אלון טמיר, יוסף פילוס, אריה ויזלר, צבי יחזקאל וקלאודיו ירזה - הנהיגה שיטה של גזילת חלקי שותפות משותפים זוטרים, שנועדה להטיב עם שותפים מועדפים. בין היתר, לדבריה, קבוצת השליטה מונעת מהשותפים הזוטרים ייצוג משפטי ומידע באשר לחישוב זכויותיהם ופרטי הניהול הכספי שלהם. לטענתה, הנתבעים גזלו ממנה אחוזי שותפות, כך שהיא דוללה באופן לא חוקי בהיקף של כ-40%.

בתביעת הדיבה שהגיש בתגובה, טוען המשרד כי תביעתה של מסלם היא הוצאת דיבה שקרית פוגענית ומשוללת יסוד על הפירמה והשותפים הבכירים מתוך ניסיון לפגוע במוניטין הפירמה. "מסלם בחרה לנהל מאבק סחטני ושקרי בניסיון להשיג הטבות כספיות בהיקף כספי העולה באורח ניכר על המגיע לה ועל המקובל בפירמה, וכן בניסיון ליהנות מתנאי שותפות בלתי סבירים, אשר יחולו עליה בלבד", נטען.

לדברי הפירמה, באמצעות עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ואלירם בקל, "במאבקה לא בחלה מסלם באף אמצעי על מנת להפעיל לחץ פסול על הפירמה ועל השותפים הבכירים בה, כדי שאלה ייכנעו לתביעותיה חסרות היסוד והשחר".

המשרד מציין כי לאחר שהשותפים הבכירים הבהירו למסלם כי לא ייכנעו לסחטנותה, היא בחרה להשמיצם באמצעות מהלך תקשורתי מתוכנן היטב.

לדבריו, מסלם אף שלחה דואר אלקטרוני בתפוצה של למעלה מ-800 נמענים, עובדי קבוצת קסלמן, במסגרתו יצרה רושם, לפיו הפירמה מנוהלת על-ידי אנשים בלתי ישרים שעשו מעשים שלא יעשו, כאשר בפועל היא שנקטה בדרכים בלתי ישרות. (ת.א. 1007/089).