בעקבות ארזים: רשות ני"ע עשויה לדרוש מחברות הפועלות בחו"ל לתקן את דו"חותיהן

פנתה לארזים בבקשה לקבל פרטים נוספים על המחלוקת בגובה 80 מיליון שקל בינה ובין רשות המסים

רשות ני"ע שוקלת לדרוש מהחברות הפועלות בחו"ל, ואשר להן מחלוקת מול רשות המסים בנוגע לשומותיהן, לתקן את הדו"חות. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע, כי רשות ני"ע פנתה לרשות המסים, בכל הנוגע לדיווח מאתמול של חברת ארזים לגבי השומות לשנים 2003-2005. ארזים דיווחה על מחלוקת באשר למס על היקף הכנסות בגובה כ-320 מיליון שקל. המשמעות היא שהיקף המחלוקת הוא כ-80 מיליון שקל.

נודע, כי רשות המסים אישרה לרשות ני"ע לקבל מידע בתיק. באופן כללי חל חיסיון על פרטים אלה אלא אם ניתן אישור מיוחד.

המחלוקת של ארזים מול רשות המסים,מתייחסת לקביעת הרשות, כי חברות הבת של ארזים הרשומות בחו"ל, עונות על הגדרת "חברה נשלטת זרה". המשמעות: החברה פועלת בחו"ל, אך הניהול שלה הוא ישראלי, או שההכנסות שלה הן הכנסות פסיביות. מאחר שכך, על פי עמדת רשות המסים, עליה לשלם מס בגובה 25%.

ארזים טוענת כי חברותיה אינן עונות על ההגדרה ולכן היא פטורה ממס או שעליה לשלם מס מופחת. כפי שדווח, ארזים אף מצוידת בחוות דעת משפטית בעניין.

בתוך כך, רשות ני"ע דרשה אתמול מארזים לציין את ההפרשה למס בדו"חותיה. החברה ציינה, כי על פי חוות דעת משפטית שבידיה, אין לה הפרשה למס לשנים 2003-2005, למעט הפרשה בגובה 1.4 מיליון שקל. בעקבות זאת, תשקול רשות ני"ע מהחברה לציין את ההפרשה על פי עמדת רשות המסים, ואם רשות המסים תכפה על החברה את תשלום המס, רשות ני"ע תדרוש תיקון הדו"ח.

ברשות ני"ע אומרים, כי מדובר בסוגיה משמעותית, הנוגעת לחברות רבות המקיימות פעילות עסקית בחו"ל, ואשר נחשבות לחברות נשלטות זרות.