קניה בלהבות: אתמול נספו לפחות 50 בני-אדם, רבים מהם ילדים, בהצתת כנסייה

מאז פרוץ המהומות השבוע נהרגו מאש כוחות הביטחון בקניה יותר מ-250 בני-אדם * בקניה מתקיימות הפגנות נגד בחירתו המחודשת והשנויה במחלוקת של הנשיא המכהן

בקניה, נספו אתמול (ג') לפחות 50 בני-אדם, רבים מהם ילדים, שהסתתרו בכנסיה שהוצתה על ידי מפגינים. מאז פרוץ המהומות שהחלו בראשית השבוע, נהרגו מאש כוחות הביטחון בקניה יותר מ-250 בני-אדם, שהפגינו נגד בחירתו המחודשת של הנשיא המכהן, מוואי קיבאקי. זאת לאחר שקיבאקי הורה לצבא לעצור את ההפגנות נגדו, ואישר להם להשתמש בנשק חם.

ממלא מקום שגריר ישראל בקניה, שחר עזאני, סיפר לגלי-צה"ל על אמצעי הזהירות שבהם נוקטים הישראלים בניירובי: "מוטב להישאר בבית ולא להסתובב יתר על המידה, יש לשמור על פרופיל נמוך, ולשמור עד יעבור זעם בתקווה והמצב יחלוף מהר".

קיבאקי השביע את עצמו לקדנציה נוספת לנשיאות קניה, שעה אחת לאחר שנודעות תוצאות הבחירות. על פי התוצאות הרשמיות קיבאקי אכן ניצח, אבל ההפרש היה זעום ובלתי מקובל על חלקים גדולים מהקנייתים, עד שבתחילת השבוע פרצו בכל רחבי קנייה מהומות אלימות.

למחתרת החדשה שהוקמה בעקבות הבחירות, יש על מי להישען: גם המשקיפים הבינלאומיים לא סוברים שההשבעה המהירה הייתה דמוקרטית. "יש לנו בעיות רציניות עם תוצאות הבחירות שלא היו אחידות, והיינו רוצים לבדוק אותן", אמר אחד המשקיפים.