קובי הבר, ראש אגף התקציבים היוצא, דחה הצעה להתמנות לציר הכלכלי בוושינגטון

את ההצעה המפתה למינוי לתפקיד הדיפלומטי-הכלכלי הנחשק והנחשב ביותר בשירות החוץ הישראלי, העלה בשיחת אגב, מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, לפני כחודש

קובי הבר, ראש אגף התקציבים היוצא, דחה הצעה להתמנות לציר הכלכלי של ישראל בוושינגטון. "משיקולים שונים מתאים לי להישאר בארץ", אמר הבר ל"גלובס".

את ההצעה המפתה למינוי לתפקיד הדיפלומטי-הכלכלי הנחשק והנחשב ביותר בשירות החוץ הישראלי, העלה בשיחת אגב, מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, לפני כחודש. אריאב נענה מיד בשלילה ע"י הבר. אריאב והבר הידועים באופיים הצנוע והקורקטי שמרו על השיחה ותוכנה בסוד כמוס.

ללא ספק אריאב העלה את הצעתו, שלא רק על דעתו כנראה בשליחותם של אחרים. לאחר תקופת צינון של חצי שנה עד שנה, צפוי הבר להשתלב בתפקיד בכיר במיגזר הפרטי. נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אפילו רמז על כך בגלוי בטקס החילופים אתמול.

יצוין, כי מינוי בכירי אוצר לתפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון הפך כבר למסורת. בתפקיד הזה כיהנו בעבר אוהד מראני, שמונה לתפקידו ע"י בייגה שוחט. מיד עם שובו לארץ מונה לתפקיד ראש אגף התקציבים, במקומו של דודו מילגרום, וכעבור זמן קצר מונה ע"י סילבן שלום למנכ"ל האוצר, במקומו של פרופ' אבי בן בסט. גם בועז רדי, ראש מטה שר האוצר, מונה בזמנו ע"י בייגה שוחט לתפקיד. רדי, משמש כיום בתפקיד בכיר מאוד בבנק הפועלים.