גאידמק למבקר המדינה: קבוצת קצינים במשטרה עושים שימוש במעמדם לקידום עניינים אישיים

מבקש מלינדנשטראוס להקים ועדה ממשלתית שתחקור את פעילויות הקצינים, שלטענתו "מנצלים את סמכויות החוק לקידום ענייניהם האישיים, הפרת זכויות אזרחים ושיתוף-פעולה עם סחטנים"

ארקדי גאידמק פנה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה להקים ועדה ממשלתית שתחקור את פעילויותיה של קבוצת קצינים במשטרה, שלטענת גאידמק עושים שימוש במעמדם לקידום ענייניהם האישיים.

גאידמק טוען כי בידיו הוכחות המעידות לכאורה כי קצינים אלה אחראיים ל"קיום אי סדרים שונים בנוסף להפרות שונות של החוק". בין היתר, הוא טוען, כי הקצינים "עושים שימוש במעמדם בכדי לנצל את סמכויות החוק לקידום ענייניהם האישיים, הפרת זכויותיהם של אזרחים, שיתוף פעולה עם סחטנים ושימוש בסמכויותיהם בצורה כזו שמובילה להפסדים רבים למדינה".

אתמול (ג') התייחס גאידמק בראיון ל"גלובס" לרשויות החוק כשטען, בהקשר עזיבתו של לב לבייב לאנגליה, כי "העזיבה של איש עסקים מכובד כמו לב לבייב היא אשמתן הישירה של רשויות החוק במדינה. לדעתי, זו דוגמה לאופן שבו פועלות הרשויות, רשות המסים והמשטרה, נגד המדינה ונגד האינטרס היהודי. לא רק שההתנהלות של הרשויות יוצרת מצב שבו אנשי עסקים יהודים מחו"ל סבורים שישראל היא לא מקום נוח לפעול ממנו, אלא שאנשי עסקים שכבר פועלים בארץ, בוחרים לעזוב אותה בגלל המדיניות הזאת".

גאידמק הוסיף ואמר, כי "לבייב הוא לא רק דוגמה לאיש שמזוהה מאוד עם הקהילה היהודית בארץ ובעולם, אלא שזהו גם איש עסקים גדול מאוד שיוצר פעילות כלכלית, מייצר למדינה הכנסות ואחראי ליצירת מקומות תעסוקה. העזיבה שלו היא פשוט הדוגמה המושלמת להתנהלות הקלוקלת של הרשויות, שפועלות בצורה מובהקת כנגד האינטרסים של המדינה ואני יכול עוד להרחיב על כך מאוד אם תרצה", אמר גאידמק בראיון ל"גלובס".

גאידמק התייחס בראיון גם לבחירה באורי שני כמי שינהל את עסקיו, "כדי לחבר את העסקים שרכשתי בחודשים האחרונים ולנצל את ההזדמנויות שנוצרו לחברות הציבוריות שבשליטתי, הייתי צריך איש מתאים ולכן בחרתי באורי שני, שהוא מנהל בעל ניסיון רב בניהול חברות ציבוריות ובעל ידע נרחב בעבודה בתנאים של רגולציה".