הגולשים בדרום קוריאה לא מאמינים בגוגל; מעדיפים את נאבר, מנוע חיפוש מקומי

נאמנותם של הדרום קוריאנים למנוע החיפוש הביתי כה גדולה, שנאבר הפך לפורטל האינטרנט החמישי בגודלו בעולם

בניגוד לתופעה הנפוצה אצל רוב משתמשי האינטרנט, אם גולשים בדרום קוריאה רוצים לחפש משהו ברשת הם לא פונים לגוגל, אלא למנוע חיפוש מקומי שנקרא נאבר (Naver). אפילו לפועל הנפוץ "לגגל" יש גרסה קוריאנית - הגולש "מנאבר" כשהוא מריץ חיפוש.

נאמנותם של הדרום קוריאנים למנוע החיפוש הביתי כל-כך גדולה, שנאבר הפך לפורטל האינטרנט החמישי בגודלו בעולם, על-פי נתוני חברת המחקר האמריקנית קומסקור שמתמחה בשוק האינטרנט. זהו הישג מרשים בהתחשב בעובדה שאוכלוסיית דרום קוריאה עומדת על 48 מיליון, ושהיא אחת המדינות המובילות מבחינת זמינות הגישה לאינטרנט.

16 מיליון משתמשים נעזרים כל יום בנאבר, ששמו מבוסס על המילה האנגלית navigator (נווט). מספר הדפים הנצפים מגיע למיליארד.

הנתונים מראים שנאבר חולש על יותר מ-77% משוק החיפושים המקוונים בדרום קוריאה, כשהוא משאיר מאחור את כל מתחריו המקומיים והבינלאומיים.

נתח השוק של פורטל דרום קוריאני אחר בשם דאום (Daum) עומד על 11%, של יאהו על 4%, ושל גוגל, שניצב במקום הרביעי, על פחות מ-2%. כך עולה מנתוני קוריאן-קליק, חברת מחקר לשוק האינטרנט.

"אני אוהב את נאבר מכיוון שכל מה שאני צריך מופיע בעמוד הראשון בצורה נוחה מאוד", אומר הוונג ג'י-סון, סטודנט בן 22 מסיאול. "אני מקבל הכול: חדשות, ייעוץ בעריכת קניות, הרכילות האחרונה בעולם הבידור, תמונות מעניינות ומילות חיפוש חמות. בגוגל אתה לא רואה כלום חוץ מתיבת חיפוש".

הצלחתו של נאבר טמונה בהתמקדותו בממד האנושי. "בדרום קוריאה יש תשתית מתקדמת מאוד, ותושבי המדינה נעזרים המון באינטרנט בחיי היומיום", אמר צ'אה הווי-יונג, מנכ"ל NHN, חברת האם של נאבר.

"לכן היה עלינו לספק לאנשים אינטראקציה נמשכת, להבין את האופן שבו הם מבצעים אינטראקציה, ולענות על צורכי האינטרנט שלהם", הוסיף הווי-יונג.

בעיני הצרכנים הדרום קוריאנים, נאבר נתפס כיותר ידידותי למשתמש מהמנועים הנפוצים בעולם. התוצאות לא מופיעות ברשימה פשוטה, אלא מחולקות לקטגוריות כמו "אתרים", "בלוגים", "תמונות", "ספרים" ו"קניות".

השירות הכי בולט של המנוע הוא"Knowledge In" שבו הגולשים יכולים לשאול כל שאלה - כמו איזה אוטובוס מגיע לצד השני של העיר, או למה צריך לבטל את עונש המוות - ולקבל עליה תשובה מגולשים אחרים. כ-44 אלף שאילתות כאלה נשלחות כל יום והן זוכות ל-100 אלף תגובות יומיות.

ברבעון השלישי של 2007 גדלו הכנסות החברה המפעילה את המנוע מהשירותים תלויי החיפוש שלה ב-55% לעומת השנה שלפניה והגיעו ל-123 מילארד וון (130 מיליון דולר).