הארכיבישוף מקנטרברי ביו-טיוב: "אלוהים לא מייצר פסולת כחברה האנושית"

רואן ווילאמס מתח ביקורת על נכונותה של החברה האנושית להמשיך לבזבז משאבי טבע בחיפושיה הבלתי נלאים אחרי הדבר הבא והחדשני ביותר

הארכיבישוף מקנטרברי, ראש הכנסיה האנגליקנית, הלך השנה בעקבות מלכת אנגליה, אליזבת השנייה והעלה את הדרשה השנתית שלו לאתר יו-טיוב, כאשר המסר שלה ל-2008 הוא ירוק: "אלוהים לא מבזבז משאבי טבע".

רואן ווילאמס מתח ביקורת על נכונותה של החברה האנושית להמשיך לבזבז משאבי טבע בחיפושיה הבלתי נלאים אחרי הדבר הבא והחדשני ביותר. "למרות כל הדיבורים על מיחזור ועל חשיבה ירוקה, אנחנו עדיין חברה שמייצרת כמויות אדירות של פסולת", אמר בדרשתו, "ראו את כמויות שקיות הניילון שמתעופפות בצדי הכביש, בערים ובכפרים כאחת, והבינו למה כוונתי".

בדרשה, שצולמה בחלקה בקתדרלת קנטרברי ובמפעל מיחזור מקומי, קובע וויליאמס ש"אלוהים מעורב בבנייה ובייצור בלתי מתכלה. הוא אינו מוותר על החומר של חיי אנוש. הוא לא משליך הכל ומתחיל מחדש משהו אחר. והוא דורש מאיתנו אותה מחויבות כלפי עמיתינו וכלפי העולם הפיזי", הכריז הארכיבישוף. "אלוהים לא מייצר פסולת. הוא אינו מתייחס לכל אחד מאיתנו כאל בזבוז מרחב שלא שווה את זמנו". עוד קבע הארכיבישוף מקנטרברי ש"תרבות של פסולת חומרית גדולה וקוצר ראות רגשי היא תרבות שברירית בהרבה מכפי שהיא חושבת".