חברת החשמל תקים תחנות כוח פחמיות בדרום אפריקה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

מדובר בתחנות כוח הגדולות ביותר בדרום אפריקה, בהספק של 750 מגה-וואט כל אחת * מנהלת מו"מ עם חברות בינלאומיות נוספות

חברת החשמל זכתה בעוד מכרז בחו"ל. החברה חתמה על חוזה עם חברת האנרגיה הצרפתית אלסטום. זאת חודש לאחר החתימה על חוזה לתכנון תחנת כוח עם חברת METKA היוונית.

כפי שפרסמנו לפני מספר שבועות, חטיבת פרויקטים הנדסיים בחברת החשמל תשמש כקבלן משנה של אלסטום בתכנון שישה אולמות טורבינה ומעבים מקוררי אוויר, בחבל לימפופו שבדרום אפריקה. גורמים בענף מעריכים כי שווי העסקה נאמד בעשרות מיליוני דולרים.

מדובר בתחנות כוח פחמיות מקוררות אוויר הגדולות ביותר בדרום אפריקה, בהספק של 750 מגה-וואט כל אחת. לדברי חברת החשמל, אסלטום הצרפתית היא ספקית יחידות ייצור הפחם הגדולה ביותר בדרום אפריקה. האגף לתכנון הנדסי של החברה יתכנן את ששת אולמות הטורבינה והמעבים עבור כל היחידות הפחמיות. במסגרת החוזה, אמורים עובדי האגף בחברה לבצע עבודות תכנון נרחבות ומפורטות של האולמות. התכנון כולל בין היתר סידור כללי של המבנים, תיאום עבודות אזרחיות, עבודות תכנון צנרת, תמיכות ואנליזות צנרת.

שני חוזים אלה באים לאחר תקופה ארוכה שבה ניסתה חברת החשמל להיכנס לפעילות בחו"ל בניסיון להגדיל את הכנסותיה ולמנוע פיטורי עובדים. חברת החשמל סבלה בשנה האחרונה ממשבר פיננסי והתקשתה לגייס הון, על רקע גידול בחובותיה וחוסר הוודאות בעניין הרפורמה המתוכננת.

מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהגדלת הכנסות החברה במכירות מגוון רחב של מוצרים אותם החברה יכולה לספק. סמנכ"ל חטיבת פרויקטים הנדסיים בחברה, יעקב (יאשה) חאין, מסר כי "החברה רושמת בפרק זמן קצר ביותר הישג מרשים של כניסה לשוק האנרגיה העולמי". לדבריו, כיום מתנהלים מספר דיונים עם חברות בינלאומיות בקשר לפרויקטים נוספים ברחבי העולם.

מוקדם יותר השנה אמר חאין ל"גלובס" כי "לחברה יש פוטנציאל ענק בכל הקשור בפעילות בחו"ל שרק התחלנו לממש אותו. היקף ההכנסות מאספקת שירותי תכנון בלבד עשוי להגיע ל-100 מיליון שקל בשנה".