האקזיט של XIV: האופציות של העובדים שוות 18 מיליון דולר

מלבד משה ינאי, היו"ר הפעיל ובעל המניות העיקרי, שלוקח הביתה כ-200 מיליון דולר, ייצאו מהעסקה עוד כמה מיליונרים נוספים

ב-XIV וביבמ העדיפו שלא לפזר היום (ד') את הערפל. וכך, אין אישור רשמי לשווי העסקה - כ-300 מיליון דולר - לסכומים שהושקעו בחברה או לזהות בעלי המניות. אך דבר אחד בטוח: לפי הנתונים המופיעים ברשם החברות, XIV היא ההוכחה שגם השקעה של מיליוני דולרים בודדים יכולה לתפוח אפילו פי 100, מכפיל שכבר איננו קיים בתעשיית ההון סיכון, למשל.

ראשון למשביחי הערך של השקעתו הוא משה ינאי (58), היו"ר הפעיל של החברה. היקף ההשקעה שביצע ב-2004 כאשר נכנס לתפקידו בחברה אינו ידוע, אבל ככל הנראה הוא אחראי להזרמת מרבית המימון של XIV - לפחות 2 מיליון דולר מתוך 3 שגייסה עד היום (לפי נתוני IVC).

מדו"ח רשם החברות עולה כי לינאי יש 75% מהחברה ועל כן הוא עשוי לקבל סכום של 225 מיליון דולר לפחות. יש להניח שגם בעשור שבו שימש כסמנכ"ל בכיר ב-EMC הוא זכה למשכורת נדיבה, אך לא היה בכיר דיו כדי ש-EMC תצטרך לדווח את משכורתו לרשות לניירות ערך האמריקנית. וכך, ינאי, שהיה תחת הרדאר בכל רשימות המיליונרים למיניהן עד היום, קופץ היישר למקום גבוה בטבלה.

עוד עולה כי לאופיר זהר (33), מנכ"ל החברה, יש כ-6% מהמניות. זהר משמש כמנכ"ל החברה מאז הקמתה, ב-2002. במסגרת תפקידיו השונים בצה"ל הוא ניהל את תחום פיתוח התוכנה וקיבל גם את פרס ראש אמ"ן. זהר צפוי לקבל כ-18 מיליון דולר כתוצאה מהמכירה ליבמ.

גוף נוסף שמחזיק ב-6% בקירוב וצפוי לקבל כ-18 מיליון דולר מהחברה הוא איסופ שירותי ניהול ונאמנות. ל"גלובס" נודע כי מדובר בתוכנית האופציות של העובדים בחברה. כיום מעסיקה XIV כ-50 עובדים, כך שמדובר בחישוב ממוצע של 360 אלף דולר לעובד. משקיעים נוספים בחברה הם דרור כהן, חיים הלמן וירון רווח, שמחזיקים בכ-4% כל אחד, ויקבלו 12 מיליון דולר.