8 משרדי רו"ח מעניקים שירותי ביקורת פנים במיקור חוץ (אאוט-סורסינג) למחצית מהחברות הציבוריות. כך עולה מסקר שערכה לשכת המבקרים הפנימיים בנושא ביקורת בחברות ציבוריות בשנים 2004-2006.
מהבדיקה שנערכה בקרב 760 חברות ציבוריות, עולה כי מספר המבקרים במיקור חוץ בחברות הציבוריות מצוי במגמת עלייה, בעוד מספר המבקרים הפנימיים שהם עובדי התאגיד מצוי במגמת ירידה. נמצא כי 83% מהחברות החליטו להעסיק מבקר פנימי במיקור חוץ, מתוכן 89% מקבלות שירותי ביקורת פנימית ממשרדי רו"ח.
מעל 50% מהחברות המעסיקות מבקר פנימי במיקור חוץ הן חברות בינוניות וגדולות. היקף ההעסקה של המבקר הפנימי במיקור חוץ הוא בין 100 ל-250 שעות ביקורת בשנה במרבית החברות. 10% מהחברות שנבדקו העסיקו מבקר פנימי בהיקף שנתי של עד חצי משרה. נמצא, כי דווקא בחברות, בהן מושקעים מרבית כספי הפנסיה של הציבור, המבקר מועסק רק ברבע משרה.
לשכת המבקרים טוענת כי הביקורת הפנימית בכל החברות הציבוריות הצורכות שירותי ביקורת חיצוניים "היא בגדר קישוט ארגוני בלבד", ובהיקפי שעות אלו, המבקר אינו יכול לבצע את הביקורת באופן ראוי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.