האוצר שוב דוחה את הגשת הצעה למרצים; המו"מ בחסות בית הדין לעבודה נדחה להיום

המו"מ שנקבע למוצ"ש נדחה כיוון שהצעת האוצר למרצים טרם הוגשה * פרופ' אשר כהן מהאוניברסיטה העברית: "זו התנהגות שמבזה את ביה"ד"

דחייה נוספת במו"מ עם המרצים, בחסות בית הדין לעבודה: ביה"ד לעבודה היה אמור לדון אתמול (שבת) בהצעת משרד האוצר למניעת שחיקת שכר סגל המרצים הבכיר באוניברסיטאות, אך נמנע זאת הפעם השלישית מהגשת הצעה שכזאת. האוצר התחייב להגיש לביה"ד הצעה משלו לפיצוי המרצים על השחיקה העתידית בשכרם במהלך סוף השבוע (יום ה'). זאת, לאחר שדחה הצעות אחרות שהועלו על הפרק. למרות זאת, דחה אתמול זאת הפעם השלישית את הגשת ההצעה, כך שהמו"מ בחסות בית הדין לעבודה נדחה להיום, למועד שעדיין לא נקבע.

יצויין כי המרצים התיצבו בבית הדין לעבודה ביום חמישי, וביום שישי, כשהאוצר טען כי דרוש לו זמן נוסף על מנת לגבש הצעה. המו"מ שנקבע למוצאי שבת נדחה כתוצאה מכך שגיבוש הצעת האוצר למרצים עדיין לא גובשה.

פרופ' אשר כהן מהאוניברסיטה העברית, חבר הסגל האקדמי הבכיר אומר בתגובה: "לדעתי ההתנהגות של נציגי האוצר, לא מכבדת את בית הדין לעבודה. מדובר על דחייה אחרי דחייה מצידם, לגבי הצגת מנגון שימנע שחיקה עתידית בשכרנו. אנחנו דנים בזה 70 יום. עכשיו הם מגבשים הצעה ועדיין לא מוכנים, וגורמים לנו להתכנס פעמים סתם? שעון החול אוזל - בעיניי זאת התנהגות שמבזה את בית הדין".

יצויין כי בסוף השבוע המרצים נפגשו עם עופר עיני, יו"ר ההסתדרות, אשר הציע את סיועו בהבאת השביתה לסיומה. עיני ציין, כי עליו ללמוד את הסכסוך המורכב תחילה, וכי ישמח לסייע אם המרצים יבקשו זאת ממנו. המתווה שהציע עיני לסיום שביתת המורים העל-יסודיים היה זה שהביא בסופו של דבר לסיום השביתה. עיני והמרצים לא סיכמו דבר, כיוון שהמרצים חוששים שגישור של עיני יכול להסתיים בהצעת גישור שלא לרוחם. עם זאת, הפגישה הסתיימה ברוח "עניינית וחיובית", מבחינת שני הצדדים, והגולל על מעורבות עיני בנסיון להביא לסיום הסכסוך, לא נסגר.