אסם בתגובה לתביעה הייצוגית: התקלה במחסני הקירור בפ"ת לא פגעה באיכות המזון

מבקשת לסלק על הסף את הבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של כ-50 מיליון שקל, בעקבות פרשת המזון הקפוא במחסניה בפ"ת

אסם טוענת כי התקלה שאירעה ביולי אשתקד במחסני הקירור שלה בפ"ת לא פגמה במוצרי המזון שאוחסנו בהם והם היו טובים וראויים למאכל, גם אם היו נחשפים לתנאים קיצוניים בהרבה מאלו ששררו במועד התקלה.

אסם מבקשת לסלק על הסף את הבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגדה בהיקף של כ-50 מיליון שקל בעקבות פרשת המזון הקפוא במחסניה בפ"ת, בטענה כי היא אינה דואגת להקפאה של מוצרי מזון.

אסם השמידה ביולי האחרון כ-2.5 טון מזון מסוגים שונים - קפואים, תחליפי בשר, מאפים ועוד - לאחר שנחשף בתקשורת כי במרכז הלוגיסטי של החברה בפ"ת לא איחסנו את המזון בקירור.

התובעת, לי אור, טענה כי נאלצה להשליך לאשפה מוצרי מזון של אסם והיא תובעת החזר בשווי עלותם. אסם טוענת בתגובה, באמצעות עוה"ד פנחס רובין, שגית אוחנה-לבנה ותמר פולק, כי לא היתה סיבה לחשוש מצריכתם של מוצרים אלה או להשליכם, וכי הם היו ראויים למאכל. לדבריה, סמוך לחשיפת התקלה הוענקה לצרכנים אפשרות לקבל זיכוי מבלי להוכיח רכישה או להשיב את המוצר, כך שהתובעת יכלה לקבל את מלוא סכום הרכישה בדרכי שלום.

אסם מציינת כי לאחר חשיפת התקלה נאספו אקראית 1,327 מוצרים מכ-200 נקודות מכירה ברחבי הארץ, ולא נמצאו באף אחד מהם חריגות מהתקנים. בנוסף, התקיימו מבחני סימולציה בתנאים המחקים את התנאים ששררו במחסן בפ"ת בזמן התקלה ובתנאים חמורים יותר, ולדברי אסם לא נמצאה פגיעה בתקינות המוצר מבחינת חיי המדף. (ת.א. 2161/07).