"טיימס אונליין": אחת מ-25 דרכים להרוויח ב-2008 - השקעה בבורסה בת"א

העיתון האנגלי: "שוק המניות בישראל יסתער לעבר מרכז הבמה השנה" * המומחים ממליצים גם על רוסיה, ברזיל ודרום קוריאה

"שוק המניות בישראל יסתער לעבר מרכז הבמה השנה" - כך קובע צוות של מומחים במאמר בטיימס אונליין שפורסם היום תחת הכותרת "25 דרכים להרוויח בשנת 2008".

על רקע הסערה בשווקים, מחירי האנרגיה הגואים והחששות הכבדים שארה"ב עלולה להיכנס למיתון פנה העיתון האנגלי לצוות של כלכלנים מומחים בשאלה איך אפשר להצליח להכות את השוק נוכח ירידות השערים החדות שהחלו בוול-סטריט ביום שישי כאשר מדד הדאו-ג'ונס ירד ב-1.96% ומדד הנאסד"ק צנח ב-3.77%, מה שהוביל למכירת חיסול היום בבורסה בתל-אביב.

המומחים הציעו להשקיע דווקא בשוק בשוק המניות הישראלי ובמקומות נוספים, בהם: רוסיה, ברזיל, דרום קוריאה ועוד.

לגבי הבורסה בתל-אביב אומר צוות המומחים: "משקיעים בריטים נטו להתעלם מישראל, אך שוק המניות יסתער לעבר מרכז הבמה השנה כאשר הוא עולה בסטטוס שלו מדרגה משוק מתעורר לשוק מפותח".

במסיבת העיתונאים שערכה הבורסה בתל-אביב לסיכום שנת 2007 הודיעה מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון כי נבחנים הסכמים לשיתוף פעולה והכרה הדדים עם בורסות בחול. היום מפרסם העיתון האנגלי כי FTSE, המציע אינדקסים על שוקי מניות בעולם מתכנן לסווג מחדש את ישראל בחודש יוני, כך שקרנות רבות יכנסו לשוק הישראלי בפעם הראשונה.

יש יותר מ-20 חברות ישראליות רשומות בבורסה הראשית בלונדון (LSE) כאשר חברת הטכנולוגיהATM היא הגדולה שבהם והניבה תשואה שלילית של 5% בסיכום 2007.