בעקבות השבתת צינורות המזה"ת: מעלות בוחנת מחדש את דירוג האג"ח

המהלך של מעלות מצטרף לתגובה שלילית נוספת בעקבות השבתת המגן, שבאה לידי ביטוי אתמול בירידה של 4.9% בשווי המניה

בעקבות השבתת המגן עליה הכריזה אתמול (א') חברת צנורות המזה"ת , הודיעה היום חברת הדירוג מעלות כי היא בוחנת מחדש את הדירוג A/Stable שהוענק לאגרות חוב מסדרה 1 שהנפיקה החברה. הדירוג נמצא כעת בהליך בדיקה (Watch List), שבסיומו תפרסם מעלות את החלטתה בעניין.

המהלך של מעלות מצטרף לתגובה שלילית נוספת בעקבות השבתת המגן, שבאה לידי ביטוי אתמול בירידה של 4.9% בשווי המניה. מנכ"ל החברה, בני שריג, אמר אתמול כי "לצערנו ההשבתה היא כורח המציאות, שכן התנהלות העובדים מאז הוכרז סכסוך העבודה פגעה ופוגעת בהתחייבויות המפעל כלפי לקוחותיו".

סכסוך העבודה פרץ בחברה על רקע סיומו של הסכם העבודה הקיים, ובעקבות דרישתו של שריג להביא לשינויים מהותיים בהסכם העבודה החדש. השינוי העיקרי שמבקש לבצע שריג הוא ביטול הווטו של ועד העובדים בעניינים הקשורים לכוח אדם. עד היום, הנהלת החברה לא יכלה לפטר עובדים ללא הסכמת הוועד.

"הבהרנו לעובדים שבמאה ה-21 לא יכול להיות שהידיים שלנו יהיו כבולות", הסביר לאחרונה שריג ל"גלובס". הנהלת החברה ביקשה לקבוע מכסה של חמישה עובדים בשנה אותם ניתן יהיה לפטר על פי צורך, אולם בוועד התנגדו. עוד ביקשה ההנהלה להנהיג מדיניות של "שכר עידוד", שתעניק תמריצים לעובדים על פי תפוקות.

עורכות הדין אסתי נדל ודפנה שמואלביץ', המייצגות את ועד העובדים, טוענות במכתב למנכ"ל ולבורסה כי החוק דורש הודעה מראש של 15 ימים לפני השבתת מגן. עוד הן טוענות, כי עיצומי העובדים היו חלקיים, כך שאינם מצדיקים צעד כה דרמטי.

צינורות המזרח התיכון נמצאת בשליטת קבוצת גאון אחזקות ואיש העסקים סמי שמעון, באמצעות חברת איינסבורי. מחזור המכירות עמד ב-2006 על 305 מיליון שקל. החברה מייצרת ומשווקת צינורות פלדה להולכת מים, ביוב, דלק וגז, והיא נחשבת, בין היתר, לספקית אסטרטגית של חברת מקורות.