בכלל פיננסים מתלהבים מהחוזה החדש של כי"ל, בדויטשה בנק פחות

בכלל מעלים את היעד ל-56 שקל למניה וחוזרים על המלצת "תשואת שוק"; בדויטשה נשארים עם יעד של 48 שקל והמלצת "החזק"

באחרונה דיווחה כי"ל על מספר חוזים חדשים. בכלל פיננסים מתלהבים מהחוזים הללו ומעלים בעקבות זאת את מחיר היעד למניה ל-56 שקל, רמה המשקפת פרמיה של 15% על מחיר השוק. המלצתם נותרת "תשואת יתר". בדויטשה בנק, לעומת זאת, נותרו אדישים. דויטשה פרסם היום מסמך לפיו הוא משאיר את מחיר היעד למניה על 48 שקל עם המלצה של "החזק".

העדכונים של שני הגופים מתפרסמים לאחר שבשבוע שעבר חתמה כי"ל על חוזה לשלושה חודשים עם הלקוח הגדול ביותר שלה במערב אירופה במחיר של 420 דולר לטון אשלג, המשקף עלייה של 10% לעומת המחיר בתחילת דצמבר.

בכלל פיננסים מעריכים כי המשך עליות המחירים מחזק את ההערכה ששוק האשלג יוסיף להיות חזק לפחות בשנתיים הקרובות. "בעקבות עליות המחירים האחרונות והצפי להמשך עליות מחירים בשנה הקרובה, אנו מעלים את מחיר היעד ל-56 שקל למניה", מציינת האנליסטית יסכה ארז.

כאמור, בעוד שבכלל פיננסים נלהבים מהחוזה באירופה כאינדיקטור להמשך עליית המחירים הצפויה, בדויטשה בנק מעדיפים להיות זהירים יותר.

"ניסיון העבר מראה כי לוקח זמן מעליית המחירים ועד שזה מתבטא במחיר המניה", אומרים בדויטשה. "כמו כן, להערכתנו רוב עליות המחירים כבר מגולמות במחיר המניה הנוכחי, והאפסייד בשלב זה מוגבל למדי", מוסיפים בדויטשה בנק, ומעדיפים לקבל אינדיקטורים נוספים לרמות המחירים הצפויות, כמו המחיר שייקבע מול הלקוחות בסין והודו.