תחנות תרבות של דיתי אלמוג

דיתי אלמוג מציירת חלונות וים, קירות בפנים הבית שעליהם תמונות, כמו אלה שהיא מציירת. היא יוצרת תעתוע מסקרן. עולם מופנם, מואר ומוגן, המתבונן החוצה. אלמוג היא בוגרת בצלאל שמתגוררת בניו-יורק ועבודותיה הוצגו בתערוכות ברחבי העולם. בימים אלה היא מציגה עבודות חדשות בתערוכה בגלריה עינגא.

1. חיפה. "רחוב חורב 71. הבית הראשון שלנו. בית שאבי עיצב בסגנון לה קורבוזייה, בתוך חורשת אורנים על הכרמל, שממנו ראו את הים. גרתי שם עד גיל שש. המבט הזה אל הים נשאר איתי".

2. ניגריה. "הייתי ילדה מאוד קטנה כשנסענו לניגריה (מגיל שנתיים וחצי עד 5), אבל זה נחרת בזיכרון בצורה מאוד משמעותית. יש לי זיכרונות ויזואליים משם. בגלל שזה אזור טרופי יש שם צמחייה עשירה, והיו עלים שהיו יותר גדולים מהראש שלי ופרפרים ענקיים - ממש כמו ציפורים".

3. קליר לייק, אורגון. "בחוף המערבי הצפוני של ארצות-הברית. זה אגם שנוצר מפעילות וולקנית, והוא נמצא על הר. מבחינה גיאולוגית זה שינוי סדרי עולם. התחתית של האגם היא ראש ההר ויש שם עצים בני אלפי שנים שצמחו שם קודם. הקונטרסט של הצבעים בחוף המערבי והקונטורים בטבע מאוד חזקים, ואני חושבת שהבנתי מזה משהו על המקור של הסרטים המצוירים והאסתטיקה האמריקנית בכלל".

4. מונטוק, ניו-יורק. "הקצה של לונג איילנד. הייתי שם פעם בנובמבר, בבית חוף קטן, והיה שם חלון די גדול, פשוט, וכשישבתי מולו כל מה שראיתי היה השמים והמים. כמו מסך של סרט, שבו יש תחושה של עומק ושל שטיחות בעת ובעונה אחת".

5. אי, אולי בעתיד. "עם שמים כחולים וים כחול כהה".

גלריה עינגא, רחוב הרכבת 2, תל-אביב. ב-ה' 11:00-17:00, ו' 11:00-14:00, ש' 11:00-13:00 ובתיאום מראש, התערוכה עד 26.1. www.inga-gallery.com