בבניין החדש של בתי המשפט בתל-אביב ישולבו מערכות לחיסכון באנרגיה

לפי התוכנית יוקם מבנה נמוך שימשיך את הבניין הקיים, ובצידו יוקם מגדל גבוה שיפריד בין פעילות בימ"ש השלום לפעילות ביהמ"ש המחוזי

התוכנית להרחבת בתי המשפט ברחוב ויצמן בתל-אביב מגלה כי בבניין החדש שיקום מתוכננות מערכות לחיסכון באנרגיה. לפי התוכנית, שמכין האדריכל אמנון רכטר, יוקם מבנה נמוך שימשיך את הבניין הקיים, ובצדו יוקם מגדל גבוה שיפריד בין פעילות בית משפט השלום לפעילות של בית המשפט המחוזי שיועבר למגדל. במאי יפורסמו המכרזים, ועל-פי הערכות, העבודות יחלו לקראת סוף השנה ויסתיימו ב-2010.

לפי התוכנית, בבניין החדש יהיו חזיתות שומרות אנרגיה, כך שהשימוש בחשמל יירד באופן משמעותי והדבר יאפשר שימוש ביחידות מיזוג אוויר קטנות יותר. כמו כן, במבנה יותקנו תריסים ממוחשבים מיוחדים שמאפשרים הכנסת אור יום לבניין מתוך מטרה להשתמש פחות באמצעי תאורה. בנוסף תוקם מערכת לאיסוף המים הנפלטים ממערכת המיזוג לטובת השקיית הגינות שיוקמו במתחם.

לדברי רכטר, "הרעיון הוא לבנות חזיתות כפולות אקטיביות. בין שתי החזיתות יהיו תריסים ממוחשבים שזזים לפי מצב האור בחוץ". לדבריו, יש גם כוונה להשתמש באוגרי קור בקיץ, כך שניתן להשתמש במהלך היום בקור שנאגר בלילה על מנת לקרר את הבניין.

לדבריו, כרגע נעשית בדיקת עלויות, אך ניתן כבר לומר כי ההשקעה במנגנונים לחיסכון באנרגיה תחזיר את עצמה די מהר, אם תעשה כראוי. רכטר טוען כי מדובר בבנייה הציבורית הראשונה בארץ שמתוכננת כחוסכת אנרגיה. לדבריו, יוזמתו לתכנן את המבנה כחוסך אנרגיה התקבלה בברכה על ידי הנהלת בתי המשפט ומשרד האוצר.