לבייב מדבר: "לא כועס על אף אחד, הצניעות שלנו נאמדת בביצועים היפים ובאופי של אפריקה ישראל כחברה; לא עשיתי חשבון במיסוי, אולי דווקא אפסיד בסוף"

לבייב, שיצא במיוחד מישיבת הנהלה: "אני לא אוהב לדבר על החיים הפרטיים שלי" * מסביר את צניחת מניית אפריקה: "אנחנו לא מודדים על-פי מחיר המניה בבורסה, אלא על-פי ביצועי החברה"

"לא עשיתי חשבון בענייני מיסוי, אולי אני דווקא אפסיד בסוף" - כך אמר היום היו"ר והבעלים של אפריקה ישראל , לב לבייב, שיצא במיוחד מישיבת הנהלה כדי לענות לעיתונאים על מספר שאלות קשות בעקבות עזיבתו המתוקשרת ללונדון.

לבייב, מלווה במנכ"ל החדש של אפריקה, נדב גרינשפון, ובאשת יחסי ציבור ממשרדו של רני רהב, זכה למבול של שאלות מצד העיתונאים, שרצו לדעת הכל החל מהסיבות האמיתיות לעזיבה ועד לשאלה כיצד עזב בית צנוע יחסית בבני ברק, לטובת הארמון היקר ביותר בבריטניה. "אני לא אוהב לדבר על החיים הפרטיים שלי", השיב לבייב. "הצניעות שלנו נאמדת בביצועים היפים שלנו ובאופי ההתנהגות של החברה", הוא הוסיף.

בתשובה לשאלת "גלובס", כיצד הוא מסביר את צניחת מניית אפריקה, השיב לבייב: "אנחנו לא מודדים על פי מחיר המניה בבורסה, אלא על פי ביצועי החברה. היום החברה שווה הרבה יותר משוויה לפני שנה". לבייב הוסיף עוד כי "ייתכן שמחיר המניה הוא עניין פסיכולוגי, משום שאנשים רואים ירידות בבורסה ורוצים לממש".

לבייב אמר ל"גלובס" כי אין לו טינה בשל הביקורת שהופנתה נגדו. "אני לא כועס על אף אחד. חשוב לי שהמשקיעים יהיו שקטים ורגועים". לבייב חזר על הטענות שהשמיעו מקורביו, לפיהן עזיבתו ללונדון נועדה לפקח מקרוב על פעילות החברות שלו בחו"ל. "אפריקה מאוד קרובה ללבי, הרבה מעבר לעסקים. היא חברה גלובאלית בינלאומית, כאשר פעילותה בישראל מהווה רק 10% מכלל הפעילות בעולם. אני צריך להיות בכל אותם מרכזים כדי לפקח ולדאוג שהרווחים יגיעו לישראל". כשנשאל את השאלה המתבקשת, מדוע בחר אם כן בלונדון ולא ברוסיה למשל, אמר לבייב: "העסקים שלנו מתפתחים מאוד ברוסיה, אבל גם בלמעלה מתשע מדינות באירופה ובמעל 30פרויקטים. עשינו שיעורי בית וראינו את הביקושים הגדלים, כך שאנו ממשיכים להתפתח גם לכיוון של סין והודו. נדב גרינשפון תפס את המושכות ואנו בכיוון קדימה". לבייב הוסיף כי "כל יהודי קשור למדינת ישראל ולארץ ישראל".