אמנון ברזילי מכניס את מוני הראל כשותף במטיס קפיטל, המחזיקה ביבואנית סובארו

מטיס מחזיקה בשליטה משותפת עם גד זאבי ביפנאוטו * השניים צריכים להשלים רכישת מניות מטיס מגמול תמורת כ-80 מ' ש' עד סוף החודש

אמנון ברזילי מצרף את איש העסקים מוני הראל כשותף בעסקיו הציבוריים. ברזילי, שצריך להשלים עד סוף החודש את רכישת מניות מטיס קפיטל מידי גמול , דיווח היום באמצעות מטיס לבורסה, כי ישלים את העסקה באמצעות חברה המשותפת לו ולהראל. היקף העסקה הוא כ-80 מיליון שקל, שתמורתם יקבלו השניים כ-48% מהון המניות של מטיס, המחזיקה בשליטה משותפת יחד עם גד זאבי ביפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל.

על מנת לעשות סדר בדברים, נזכיר כי לאחרונה פירקו אייל יונה ואמנון ברזילי את השותפות שהייתה להם בחברת גמול, לאחר ארבע שנים פתלתלות יחד בהן לא הצליחו למצות את הפוטנציאל של החברה. כחלק מהסכם ההיפרדות נותר יונה עם האחזקה בגמול, שכללה בעיקר את פעילות הנדל"ן של החברה, ואילו ברזילי אמור היה להישאר עם האחזקה במטיס שמוחזקת על ידי גמול בשיעור של כ-68%.

ברמה הטכנית, אמור המהלך להתבצע באמצעות הצעת מכר של מניות מטיס לבעלי המניות של גמול. בין ברזילי ליונה הוסכם כי האחרון ימחה את זכותו בהצעת המכר לראשון, וכך יוכל ברזילי להשתלט על מטיס. בינתיים, הספיק יונה למכור את השליטה בגמול לקבוצת אנשי עסקים בהובלת ליאון רקנאטי, ולברזילי נותרה שהות להשלים את עסקת מטיס עד לסוף ינואר 2008.

על פי מתווה העסקה, אמור ברזילי לנצל את אחוזי הבעלות שהיו לו וליונה בגמול (כ-70%) לרכישת אחזקת גמול במטיס (כ-68%), וכך להגיע באופן פרטי לאחזקה של כ-48% בה. מחיר מניית מטיס לצורך המהלך נקבע על 20.85 שקל, מעט מעל מחיר השוק שלה בזמן חתימת הסכם הצעת המכר. מכאן, שהמהלך כולו משקף לאחזקה של גמול שווי של כ-115 מיליון שקל, ולנתח שירכשו ברזילי והראל שווי של כ-70 מיליון שקל. אגב, מניית מטיס איבדה בחצי השנה האחרונה מאז נחתם ההסכם כ-25% מערכה, כך שערך האחזקה של גמול בחברה כיום עומד כאמור על כ-80 מיליון שקל בלבד.

הראל יהיה סגן היו"ר

בהתאם להסכם - המפתיע יש לומר - שחתם ברזילי עם הראל, השניים ירכשו את מניות מטיס מידי גמול באמצעות חברה פרטית שתוחזק בכ-50.5% על ידי ברזילי ובכ-49.5% על ידי הראל. את המהלך יממנו גוף פיננסי כלשהו, וכן ברזילי והראל, שעל פי ההערכות חלקו יהיה גדול יחסית בחבילת המימון. ברזילי עצמו יזכה למנות מחצית מחברי הדירקטוריון במטיס (4 מתוך 8), והראל ימנה שני דירקטורים מטעמו, כשפרט אליהם יכהנו שני דח"צים. ברזילי ימשיך לכהן כיו"ר החברה, כשהראל יתמנה לסגנו, והמנכ"ל איציק כהן ימשיך לכהן ארבע שנים נוספות.

הראל מוכר כיום בעיקר מעיסוקו כאחד מראשי חברת הניהול של קבוצת הכדורגל הפועל ת"א, ועסקיו כוללים בין היתר את זיכיון הייבוא של נעלי ניו-באלאנס לישראל. זיכיון זה עשוי, על פי ההערכות, למצוא בשלב כזה או אחר את דרכו לתוך החברה הציבורית מטיס. ברזילי, נזכיר, תמך לאורך השנים האחרונות בהפועל ת"א באמצעות יפנאוטו, כך שלפחות מבחינת האהדה הספורטיבית לו ולהראל יש הרבה מן המשותף.