לאומי: "ההאטה בצמיחה העולמית צפויה להשפיע על ביצועי הפירמות; התנודתיות הגבוהה צפויה להימשך"

עוד אומרים כלכלני בנק לאומי בסקירת סוף השבוע: "נראה כי ב-2008 יתקשו המדדים לרשום תשואות דומות לאלו שהושגו בשנים האחרונות" * על השקל: "נראה כי מכלול האלמנטים שתמכו במטבע המקומי הולכים ונחלשים" * סקירת פועלים: "בטווח הבינוני צפויה לחזור המגמה החיובית"

"ההאטה הצפויה בצמיחה העולמית צפויה להשפיע על ביצועי הפירמות, בפרט אלו היצואניות", כך אומרים כלכלני בנק לאומי בסקירתם לסיכום שבוע המסחר בבורסה של ת"א השבוע המלא הראשון בשנת 2008. שבוע בו חזרו גם השווקים העולמיים לפעילות מלאה. ושבוע שהחל בהשראת אקורד הסיום של השבוע שעבר מנתוני התעסוקה הגרועים בארה"ב. "התנודתיות הגבוהה במסחר צפויה להימשך ולהיות מושפעת בעיקר מן המגמה מעבר לים", הוסיפו ואמרו בפועלים.

יתרה מכך ובמט לעתיד אומרים בלאומי כי "נראה כי ב-2008 יתקשו המדדים לרשום תשואות דומות לאלו שהושגו בשנים האחרונות". המלצתם בשל כך היא "התמקדות בהחזקת מניות ערך של חברות יציבות ורווחיות, בעלות מדיניות חלוקת דיבידנד וכן על רכישת הגנות מתאימות"

בהסתכלות נוספת קדימה אומרים בלאומי כי חוזקו של המשק כפי שבא לידי ביטוי בנתונים בתקופה האחרונה צפויה לרדת בשל ההשפעות העולמיות והן בשל הופעת סימנים שליליים מבית: "השפעת המשך פרסומם של אינדיקטורים כלכליים חיוביים צפויה להתמתן על רקע העלייה בציפיות האינפלציוניות ועקב כך הצפי להעלאת הריבית במשק".

על שעבר השבוע בשוק ההון המקומי אמרו בלאומי: "שבוע המסחר בשוק המקומי התאפיין במגמה שלילית אך נראה כי מעל לכל שלטה התנודתיות על רקע המסחר מעבר לים".

בסקירתם התמקדו בלאומי באירועים שליוו את יום המסחר האחרון אתמול (ה') והפעם היו אלו אירועים מבית ולא בזירה האמריקנית "בעקבות אזהרת רווח של מכתשים וחשיפה של בנה"פ בעניין הפרשה נוספת שתבוצע בדוחות השנתיים, עבר שוק המניות לירידות חדות". בהזכירם השפעות שליליות נוספות על השוק בשבוע החולף ציינו בלאומי את סקירת מריל לינץ' שבתחזיתו על ישראל לשנת 2008 צפו צמיחה של 4%, בלבד ונמוך משמעותית מבמדינות המתפתחות (7.9%). גם באפיק המנייתי תהיה ישראל להערכתם נחותה ממדינות מתפתחות אחרות, ציינו במריל.

לשוק המט"ח התייחסו בלאומי באומרם: "חוסנו הפיננסי של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית להשפעות הישירות של משבר ה-Subprime והצפי למעבר לפער ריביות חיובי חיובי בין המשק המקומי לזה אמריקאי - צפויים להמשיך ולתמוך במטבע המקומי בטווח הקצר-בינוני". אך מעבר לכך, בטווח הארוך חוזק הכלכלה המקומית צפוי לאבד מידת מה מתמיכתו ו"נראה כי מכלול האלמנטים שתמכו במטבע המקומי הולכים ונחלשים". סיבה נוספת לכך תהיה "ההתקרבות מגמת החלשות הדולר בעולם לכלל מיצוי וצפי להיפוכה במהלך 2008", הם מציינים ומוסיפים "התפתחויות אלו צפויות לבוא לידי ביטוי בשערי החליפין בשוק המקומי, עת צפוי כי ירשם פיחות מסויים לא דרמתי בשקל.

באשר לזירה הסולידית אמרו כלכלני בנק לאומי כי הם "עדיין מעדיפים את ההשקעה באפיק הצמוד למדד". זאת משום ש"קיים עדיין סיכון לא מבוטל להמשך עליית מדד המחירים לצרכן בטווח הקצר על רקע עליית מחירי חומרי הגלם בעולם, שינוי בשערי החליפין ועליה במחירים במשק המקומי". "אנו בדעה כי עדיין יש לשמור על מח"מ קצר ברכיב האג"חי", הוסיפו בלאומי. על האפיק השקלי אמרו בלאומי כי "קיימת עדיפות להשקעה באגרות חוב בעלות טווח קצר לפדיון - מומלץ לגוון רכיב זה באגרות חוב בעלות ריבית משתנה".

על האג"ח הקונצרני הם אמרו כי "המרווחים אינם צפויים להמשיך להצטמצם בטווח הקרוב באופן משמעותי, ובוודאי אינם צפויים להגיע לרמות בהן היו לפני המשבר". לפיכך "באפיק זה מומלץ להתרכז באגרות חוב בעלות דרוג השקעה גבוה".