קבוצת אלעד שבשליטת תשובה מתכננת להרחיב את מותג המלון "פלאזה" לאסיה ולאירופה

מיקי נפתלי, נשיא ומנכ"ל אלעד נכסים אמר ל"הראלד טריביון" כי החברה עומדת להכריז בקרוב על עסקה * מתכננים להקים 15-20 מלונות שיוקמו תוך 5-10 שנים

קבוצת אלעד נכסים הפרטית, שבשליטת יצחק תשובה, מתכננת להרחיב את מותג המלון "פלאזה" לאסיה ולאירופה. את מלון הפלאזה בניו-יורק רכש תשובה באוגוסט 2004 תמורת 675 מיליון דולר, והשקיע עוד 400 מיליון דולר נוספים כדי לחדש את הנכס.

מיקי נפתלי, נשיא ומנכ"ל קבוצת אלעד נכסים אמר ל"הראלד טריביון" כי החברה עומדת להכריז בקרוב על עסקה. לדבריו, הקבוצה "מחפשת הזדמנויות השקעה בעיקר בטוקיו, שנחאי, הונג-קונג וסינגפור, אך אנחנו פועלים בזהירות, בגלל שמדובר במותג יוקרה והבחירה במיקומים היא קריטית".

נפתלי הוסיף עוד כי המודל המועדף הוא הקמת מלונות יוקרה בעלי 7 כוכבים לפחות ובנייה למגורים בבעלות פרטית שימותגו תחת השם "פלאזה". ואם נוכל, נקים גם מתחמי קמעונאות. זה די חשוב", הוסיף נפתלי.

נזכיר כי באוגוסט האחרון הושלמה רכישת המקרקעין עליו ישב המלון "ניו פרונטיר" בלאס וגאס, המלון השני שהוקם בעיר. הרוכשים, אלעד נכסים ו-IDB פיתוח ונכסים ובנין שבשליטת נוחי דנקנר, רכשו את המלון אותו פוצצו בנובמבר האחרון במטרה להקים על חורבותיו מלון הממותג "פלאזה" אף הוא. ההשקעה ברכישת המקרקעין הסתכמה בכ-1.24 מיליארד דולר.

נפתלי אמר ל"הראלד טריביון" כי הקבוצה שוקלת לפתוח קאזינו גם במקאו. נזכיר, כי לפני למעלה מחודש דרש איש העסקים הישראלי פיני זבלדוביץ' מתשובה ודנקנר להימנע מהשימוש במותג פלאזה. קבוצת טמרס שבבעלות פויו זבלודוביץ' טוענת כי היא הבעלים של השם פלאזה בלאס וגאס, ולכן לדנקנר ולתשובה אסור להשתמש במותג גם במקאו.

כן נציין, כי הקבוצה שוקלת להתפשט גם לאירופה. "ערים שלבטח תהיה בהן נוכחות שלנו יהיו לונדון ופאריס, אולי גם רומא", אמר נפתלי. כמו כן, בוחנת החברה הקמת מלונות גם בבוסטון, וושינגטון ובברלי הילס. לדבריו של נפתלי, מתוכננים 15-20 מלונות שיוקמו במסגרת תוכנית ל-5-10 שנים.