הוועדה לבחירת "האישה של שנת ה-60" למדינת ישראל הגדילה את מספר הזכאיות לתואר ל-6

אות ההוקרה יינתן לזוכות ב-8 במארס, ביום האישה הבינלאומי במסגרת פסטיבל נשים שיתקיים בחולון

מה משותף לנאוה ברק, המשוררת נורית הירש, השחקנית גילה אלמגור, חברת הכנסת לשעבר תמר גוז'נסקי (חדש), אשת שר התחבורה, אורית מופז וזינה הרמן, אמה של חברת הכנסת לשעבר נעמי חזן (מרצ)?

"גלובס" שמח לבשר לשש האחרונות כי הן חלק מרשימה של 218 נשים, עליהן המליץ הציבור כמועמדות לקבלת אות הוקרה לנשים שתרמו תרומה מיוחדת לקידומם ולרווחתם של ילדי ישראל במסגרת חגיגות ה-60 למדינה.

ברשימה המפוארת מופיעות גם יו"ר האגודה לסכרת נעורים, שלומית נוס; יו"ר עמותת "בית חם" לילדים מונשמים, עטרה חיימוביץ'; נשיאת אגודת "יד ביד", שלי חשן; מתנדבות סיוע בקליטת עולי אתיופיה; מנהלות מרכזים קהילתיים; מנהלות בתי ספר ועוד רבות אחרות ששמותיהן אולי לא מוכרים לציבור, אבל הן פועלות במשך שנים מאחורי הקלעים למען נוער במצוקה, נלחמות נגד אלימות בקרב בני נוער ונגד אלימות מינית.

"ביקשנו לחבר נשים לנושא המרכזי של חגיגות שנות ה-60 למדינה", מספרת יו"ר הרשות לקידום מעמד האישה, מרית דנון על גיבוש היוזמה. "רצינו לתת ביטוי למגזרים השונים בחברה ולגילאים השונים, גם לנשים מבוגרות וגם לצעירות, בין אם במסגרת עבודתן ובין אם בהתנדבות".

תחת הכותרת "כל השנה הן תורמות לציבור, פעם בשנה מגיע להן לזכות בהוקרה", פנו לפני כחודש וחצי השרה רוחמה אברהם-בלילא, הממונה מטעם הממשלה על חגיגות שנות ה-60 למדינה ודנון, באמצעות כלי התקשורת לציבור בבקשה כי ימליץ על נשים שזכאיות להוקרה מיוחדת על תרומתן לילדים. המועמדות נדרשו לעמוד בתנאי סף על מנת להתקבל לתחרות: עליהן להיות אזרחיות ישראל המתגוררות בה, תרומתן לילדים משמעותית ומתמשכת באחד או יותר מהתחומים הבאים: חינוך, חברה, תרבות, בריאות, קליטה ועלייה.

על אף שלא מדובר בפרס אלא באות הוקרה בלבד, להפתעת כולם ההיענות לג'ינגלים ברדיו היתה עצומה. בתוך חודש וחצי הגיעו למעלה מ-200 פניות לוועדה. רק לשם השוואה, מספר ההמלצות המגיעות מדי שנה לבחירת מדליקי המשואות בערב יום העצמאות עומד על 120 .

"הרשימה מייצגת את ארץ ישראל היפה", אומרת דנון ל"גלובס", "בימים כאלה, בדיוק כשנחשפים בתקשורת הצדדים המכוערים שלנו כלפי נשים, באה לידי ביטוי ארץ ישראל היפה, זה מרומם את הרוח", מוסיפה דנון. "תרומתן של הנשים לילדים עד גיל 18 משפיעה על עתידם, דמות חיובית כזו בילדות הולכת איתם אחר כך חיים שלמים".

על מנת לצמצם את הרשימה לשישה שמות בלבד - אחד לכל עשור ולכל תחום - התכנסה היום הוועדה בראשותה של דנון ובהשתתפות נציגים ממטה שנות ה-60 ממשרדי הבריאות, הרווחה, החינוך, המדע והספורט - רובן נשים - כדי לדון בקריטריונים נוספים שיעזרו בסינון מתמודדות. לאחר ישיבה שנמשכה מספר שעות, הוחלט להוסיף לרשימה קריטריונים נוספים כמו אזרחות, תרבות, מאבק למען ילדים, מדע וספורט. בנוסף, הוחלט כיצד לנקד כל מתמודדת.

הוועדה, שלא היתה ערוכה לכל כך הרבה עבודה תאלץ לקבוע יותר ישיבות מהמתוכנן. על כל מתמודדת יוכן תיק שממנו ניתן יהיה ללמוד על עשייתה. אות ההוקרה יינתן לזוכות ב-8 במארס, ביום האישה הבינלאומי במסגרת פסטיבל נשים שיתקיים בחולון.

"המעט שנוכל לעשות הוא להגיד תודה גדולה, להביע את הערכתנו ולחבק חיבוק גדול את הנשים שתורמות תרומה משמעותית לקידומם של ילדים", אומרת אברהם-בלילא ל"גלובס". "ילדי מדינת ישראל עומדים במרכז אירועי השישים ולנשים שהומלצו על ידי הציבור - ולא חשוב מי תזכה - יש השפעה מתמדת ומשמעותית בשמירה, בפיתוח ובחיזוק ילדינו".