עירית תל אביב-יפו מזדרזת להירתם לפרויקט המכונית החשמלית של שי אגסי. היום (ה') הודיע סגן ראש העירייה, פאר ויסנר, שהעירייה מתחייבת לפיילוט שבו יוקמו ברחבי העיר נקודות הטענה למכונית החשמלית, שייצורה טרם החל. בשלב הראשון יוקמו כחמש נקודות בלבד.
עם השלמת הפרויקט יותקנו ברחבי העיר כ-150 נקודות בחניונים העירוניים של אחוזת חוף, בצד מבני ציבור וברחובות. הנקודות להחלפת הבטריות, כך מתוכנן, יוקמו בכניסות לעיר.
לדברי ויסנר, שיתוף הפעולה בין העירייה לאגסי החל לפני מספר חודשים, מתוך כוונה לגרום לכך שהעיר תהיה מוכנה לקלוט את המכונית החשמלית, שיצורה יתחיל על פי המתוכנן ב-2009. עוד אמר ויסנר, שהוא מזמין את תושבי העיר לעצום עיניים ולדמיין איך רחוב אבן גבירול הסואן יהפוך לשקט הרבה יותר בזכות המכונית החשמלית.
יצוין, שבשבוע הבא (ב') צפוי בארץ ביקור של הנהלת רנו ניסן, שתכריז על חלקה בפרויקט, שעלותו הכוללת כ-200 מיליון דולר. להנהלת רנו צפויה פגישה עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט.
פרויקט המכונית החשמלית של שי אגסי והחברה לישראל כולל הקמת רשת ארצית לנקודות הטענה והחלפת סוללות למכונית, שנועדה להוות אלטרנטיבה נקייה למכוניות המונעות על דלק.
לדברי אגסי, הוא בחר להתחיל את הפרויקט שלו דווקא בארץ, מאחר וישראל היא אי תחבורתי, שאין כניסה אליו ממדינות אחרות ולכן היא מתאימה לשמש כפיילוט. תל אביב היא העיר הראשונה המכריזה על מחויבותה לפרויקט. במקביל מקיים אגסי דיונים עם ערים נוספות במטרה להקים בהן נקודות הטענה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.