בנק לאומי דיווח הצהריים (ה') כי חשף ניסיון לביצוע הונאה מקוונת בקרב לקוחותיו.
לדברי הבנק, אל יחידת האבטחה הגיע הבוקר העתק הודעת דואר המבקשת מהלקוח להיכנס לדף ההזדהות של לאומי באמצעות לינק מצורף. יחידת אבטחת המידע של הבנק איתרה את מיקום האתר המתחזה, והיא פועלת להורדתו המיידית מהאינטרנט.
הבנק העלה באתר האינטרנט שלו הודעה בזו הלשון: "לקוח נכבד, בעקבות פניות שהגיעו אל הבנק, הרינו להבהיר כי לאומי לא שלח ואינו נוהג לשלוח הודעות דואר אלקטרוני המבקשות להיכנס לדף ההזדהות של לאומי באמצעות קישור (link) מצורף. אם הגיעה אליך הודעת דואר אלקטרוני כאמור, קיים חשש כי מדובר בניסיון הונאה ו/או ניסיון להשתלט על פרטי המנוי שלך באמצעות דף הנחזה להיות מסך ההזדהות של אתר לאומי. לפיכך, יש להימנע מכל כניסה לקישור המופיע בהודעות דואר אלקטרוני כאמור".
לקוחות הבנק הוזהרו להימנע מכל כניסה לקישור המופיע בהודעות הדואר האלקטרוני כמצוין. לקוחות אשר נכנסו לקישור והזינו את פרטי ההזדהות שלהם, התבקשו להיכנס לחשבונם דרך האתר הרשמי של לאומי, להחליף את סיסמתם באופן מיידי ולעבור על התנועות האחרונות שבוצעו בחשבונם.
הבנק הודיע כי הקשיח את הנהלים בהעברת הכספים לצד ג' באמצעות אתר האינטרנט.
לדעת אנשי אבטחת המידע בבנק, סייעה הפעולה המהירה שננקטה לצמצום התופעה, ועשרות בודדות בלבד מתוך לקוחות הבנק נחשפו להודעת הדואר שנשלחה אליהם. עד כה לא דווח לבנק על לקוח שניזוק כתוצאה מניסיון ההונאה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.