מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, פנה בשבוע שעבר למשרדי האוצר והתחבורה בבקשה להכריז על פרויקט כביש מספר 4 ממחלף רעננה דרום עד מחלף נחל חדרה כפרויקט תשתית לאומית. הכרזה על כביש 4 כפרויקט תשתית לאומית טעונה אישורם של ראש הממשלה, שר האוצר, ושר הפנים.
תחילת העבודות בפרויקט, שהיקפו הכספי נאמד בלמעלה מ-3 מיליארד שקל, צפויה בחומש הבא (2014-2010) בשני שלבים, אולם בחברה הלאומית לדרכים החליטו לפנות לות"ל על מנת לזרז את לו"ז לביצוע הפרוייקט. במסגרת תוכנית ההכרזה על קטע כביש 4 ממחלף רעננה דרום ועד למחלף נחל חדרה כפרויקט תשתית לאומית, תורחב הדרך לתלת נתיבית במקטעים, כפי שיוחלט בתכנון הראשוני, ותותאם למהירות של 110 קמ"ש. ההערכה הראשונית להיקף ההשקעה בתוואי שארכו 34 ק"מ, הנה כ-3.5 מיליארד שקל. במסגרת הפרויקט ישודרגו המחלפים הבאים: רעננה דרום ורעננה מרכז, רכ"ס צפון, הדרים, דרור, אילנות, פרדסיה, השרון, העוגן, חפר, מחלף אזור התעשייה עמק חפר (כולל צומת הרא"ה) ומחלף יער. כמו כן ישודרגו קטעי הדרך בין מחלפים אלה ויבוצעו שיפורים גיאומטריים.
"מדובר בפרויקט מורכב שהתוואי שלו משתרע על פני שני מחוזות תכנון: חיפה ומרכז, והליכי התכנון בו עלולים להימשך מספר שנים", מנמק ויז'ניצר ומוסיף, "טיפול בקטע הכביש הנ"ל במסגרת הות"ל כתכנית אחת, יבטיח רמה תכנונית אחידה לפרויקט כולו, ייעל את קידום התוכנית וימנע התניתה בתכנית אחת באחרת".
להערכת מע"צ, אישור התוכנית כפרויקט תשתית לאומית צפוי להימשך בהליך המזורז כשנתיים לעומת פרק זמן משוער של כעשור במסגרת הליכי תכנון רגילים.
בתוך כך, חברת סולל בונה, מקבוצת שיכון ובינוי, זכתה באחרונה במכרז החברה לשדרוג ולהרחבת כביש מס' 4 בהיקף כספי מוערך של 64 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט תבצע חטיבת פיתוח וכבישים של סולל בונה עבודות שונות בשני קטעים באורך 3 ק"מ של הכביש וכן תסדיר שלושה צמתים מרומזרים לאורכו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.