סולל מאשרת הפרסום ב"גלובס": קרן אקופין הבריטית השקיעה בה 105 מיליון דולר

ההשקעה נעשתה לפי שווי של 150 מיליון דולר לפני הכסף; חלק מסכום ההשקעה הוזרם לגורמים חיצוניים כשאקופין מחזיקה בידיה בעקבות ההשקעה כ-40%

סולל מאשרת היום את הפרסום ב"גלובס" לפיו זכתה להשקעה מקרן ההשקעות הבריטית אקופין (ראו "סוללת את דרכה למציאות", 13 בינואר 2008). אקופין השקיעה בחברה 105 מיליון דולר לפי שווי של 150 מיליון דולר לפני הכסף, באמצעות רכישת חלק מהמניות הקיימות והקצאת מניות חדשות. גורם המקורב לעסקה מסר, כי חלק מכספי ההשקעה הוזרמו לגורמים חיצוניים כשבסופו של דבר אקופין מחזיקה בסולל כ-40%.

אקופין, שהוקמה ב-1992, מנהלת השקעות בתחום התשתיות והאנרגיה המתחדשת בהיקף של 5.4 מיליארד דולר בקירוב. "אנו שמחים להשקיע בסולל ובכוונתנו לתמוך בחברה בתקופה זו של צמיחה מהירה", אמר מנהל ההשקעות הראשי של אקופין, ברנרד לאמביליוט.

מנכ"ל סולל, אבי ברנמילר, אמר: "בכוונתנו למנף את מומחיותה וניסיונה המוצלח של אקופין בתחום התשתיות והאנרגיה המתחדשת ואת יכולותיה הפיננסיות להמשך פיתוח החברה והשגת מטרותיה של סולל בצורה הטובה ביותר". אבל, לדברי סולל, הגיוס המדווח הוא אינו סוף פסוק מבחינת החברה ובכוונתה להמשיך ולגייס כסף, כשאקופין "תהפוך לבעלות מניות מיעוט משמעותית".

ספקית האנרגיה התרמו-סולארית סולל זקוקה בהחלט להזרקת כסף לצורך הרחבת פעילותה, כשהחוזה המשמעותי ביותר שיש לה כרגע על הפרק נוגע להקמת שלוש תחנות כוח סולאריות בספרד בהספק כולל של 150 מגה-ואט. גורם בתעשייה ציין שנראה שפרויקטים אלה בהחלט מראים סימנים של התקדמות, ולשם ההקמה - כמו גם לשם קידום חוזים נוספים - סולל זקוקה כאמור לגיבוי כלכלי.