דלק תשתיות תקים תחנת כוח במגדל העמק ב-46 מיליון דולר

דלק תחזיק 57% ממניות תחנת הכוח והיתרה תוחזק על ידי סיגמא-אפסילון ועדי אנרגיה

קבוצת דלק שבשליטת איש העסקים יצחק תשובה ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום החשמל הפרטי. דלק תשתיות, המרכזת את פעילות התשתיות בקבוצה דיווחה היום (ב') כי התקשרה, באמצעות חברת בת, בהסכם הבנות עם חברת נילית להקמת תחנת כוח פרטית במפעל החברה שבמגדל העמק, בהשקעה הנאמדת ב-46 מיליון דולר.

התחנה, בהספק של 48 מגה-וואט, תהיה מסוג קוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וקיטור) ותספק את כל תצרוכת החשמל והקיטור של נילית, כאשר את יתרת החשמל תמכור לצרכנים פרטיים.

דלק צפויה להחזיק בכ-57% ממניות החברה שתקים את תחנת הכוח הפרטית. יתרת המניות (43%) תוחזק ע"י חברת סיגמא-אפסילון ו"עדי אנרגיה" שבבעלות המנכ"ל לשעבר של דלק תשתיות, קובי כץ. הקמת תחנת הכוח מותנית בהתקשרות והסכם ליווי פיננסי לפרויקט עם מוסד פיננסי. עבור דלק מדובר בהרחבת הפעילות בתחום החשמל הפרטי, לאחר שהחברה נכנסה בשנה שעברה לייצור חשמל בתחנת הכוח "דלק אשקלון".

קבוצת דלק, בניהולו של אסי ברטפלד, היא גם בעלת השליטה (53%) בספקית הגז הטבעי ים תטיס, ועל כן מבחינתה יש היגיון רב בכניסה לתחום החשמל הפרטי שכן היא יכולה גם לחתום על הסכמים לאספקת גז לתחנות הכוח בהן היא שותפה. בעבר דלק תכננה להיכנס כשותפה ב-20% ממניות דוראד, אולם מאוחר יותר, פרשה מהמיזם לאחר שדוראד סירבה להגדיל את אחזקותיה, ועקב התנגדות הרשות לחשמל לאפשר לספקי גז להיות שותפים בתחנות כוח.

בכירים במשרדי האוצר והתשתיות הביעו שביעות רצון מהרחבת פעילותה של דלק בתחום החשמל הפרטי.