נעצרו 7 חברי רשת הימורים לא חוקיים בחשד שגילגלו מאות מיליוני שקלים באתר "PLAY 2 BET"

הכסף המתגלגל באתר מנותב למשרד חלפנות ומשם מולבן בדרכים שונות - חלקו אף הוברח לחו"ל

היחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית במשטרה (יאחב"ל) עצרה הבוקר (ג') 7 חשודים ועיכבה 18 נוספים, בחשד שהפעילו רשת הימורים בלתי חוקיים באינטרנט, בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה וגרפו רווחים עצומים, שהולבנו בדרכים שונות.

החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע למחלק הונאה במחוז הצפוני של המשטרה, ממנו עלה כי באתר האינטרנט "play2bet" קיימת פעילות עניפה של הימורים בלתי חוקיים, כאשר הכסף המתגלגל באתר מנותב למשרד חלפנות "K.G", ומשם מולבן בדרכים שונות, כשחלקו אף הוברח לחו"ל. 

לטענת המשטרה, אתר "play2bet" איפשר מגוון רחב של הימורים, בעיקר בתחום הספורט, על כל דבר ועניין. בין היתר, ניתן היה להמר על תוצאות ביניים במשחקים, הוצאת כרטיסים צהובים/אדומים, הבקעת בעיטות עונשין ועוד. פעילות האתר שיגשגה בעיקר בתקופות המונדיאל ואליפויות אירופה, בהן חלשו ההימורים על משחקים בעולם ובארץ, בסכומי כסף גבוהים ביותר.

מצב זה, אומרים במשטרה, גרם לכך שלמפעילי האתר היה אינטרס להשפיע על תוצאות המשחק, ואכן אחד מהם אף הורשע בעבר במסגרת חקירה שנוהלה בדרום, בנוגע לשוחד ואיומים על שחקני הפועל באר-שבע, ובניסיון להטיית תוצאות המשחק.

הימורים במזומן

ממצאי חקירת המשטרה העלו חשד שההימורים באתר התבצעו באמצעות ראשי אזורים וראשי קבוצות, שמונו בכל אזור ואזור בפריסה ארצית. רשימת המהמרים היתה רשימה סגורה, כאשר כל מהמר מקבל מראש הקבוצה שלו קוד כניסה (שם משתמש וסיסמא), ונדרש להפקיד כספים מראש, לצורך ההימור.

ההימורים לא התאפשרו באמצעות כרטיסי אשראי אלא במזומן בלבד (כנראה כדי לא להותיר עקבות), כאשר אחת לשבוע הגיעו ישירות אל כל מהמר שליחים מטעם מפעיל האתר, לצורך איסוף כספי ההימור או לחלופין לצורך חילוק כספי הזכייה לזוכים.

חוקרי היאחב"ל ויחידות נוספות במשטרה שהשתתפו בחקירה, טוענים כי האתר פעל בתל-אביב ואוייש 24 שעות ביממה, כאשר השרת מוקם באחת ממדיניות אירופה. מפעיל האתר, תושב תל-אביב כבן 24, חשוד שניהל את ההימורים ואת הצ'יינג'.

ממצאי החקירה העלו, כי סכומי ההימורים לכל מהמר נעו בין מאות שקלים לעשרות אלפי שקלים בשבוע, כאשר בחלקם הגדול הימרו המהמרים בכסף "שחור" (שלא דווח לשלטונות המס) או בכספי הלוואות שלקחו ב"שוק האפור".

הבוקר, כאמור, פשטו כוחות של יאחב"ל בשיתוף כוחות מבצעיים של להב 433 (היחידה הארצית ללוחמה בפשיעה מאורגנת ובשחיתות, שזכתה לכינוי ה-FBI הישראלי), על בתי החשודים במרכז הארץ, על המשרד בו פעל האתר וכן בוצע חיפוש במשרד החלפנות ברמת-גן.

העצורים והמעוכבים הובאו לחקירה במשרדי היאחב"ל בפתח-תקווה, ובמהלך היום חלקם הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בעיר.