אחרי חברות התעופה - גם המלונות דורשים מהממשלה לסבסד את הוצאות הביטחון

במכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, המשמש גם כשר התיירות, טוען נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, שבתי המלון בארץ מצויים במצב זהה לזה של התעופה, שכן גם עליהם מוטלות הוצאות ביטחון גבוהות

בעקבות חברות התעופה הישראליות, גם המלונות דורשים מהממשלה שתשתתף בהוצאות הביטחון בסכום כולל של 80 מיליון שקל. במכתב לראש הממשלה, אהוד אולמרט, המשמש גם כשר התיירות, טוען נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, שבתי המלון בארץ מצויים במצב זהה לזה של התעופה, שכן גם עליהם מוטלות הוצאות ביטחון גבוהות, זאת בשעה שמלונות במדינות האזור אינם נדרשים להוצאות דומות.

עוד אומר גונן, שהוצאה זו פוגעת קשות בכושר התחרות של המלונות מול מתחרים מחו"ל וגורמת לעליית מחירי החדרים בארץ. לדבריו, "מבלי להמעיט בחשיבות התעופה הישראלית, יש לזכור שהערך המוסף של המלונות לכלכלה גדול פי ארבע מזה של התעופה וכי מקדם התעסוקה במלונאות הוא ביחס של שלושה עובדי בתי מלון, מול עובד תעופה אחד".

פניית התאחדות המלונות באה לאחר שלפני שבועיים אישרה הממשלה להגדיל את התמיכה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות מ-80 מיליון דולר ל-110 מיליון דולר. בתמורה נדרשה אל על לוותר על הבלעדיות שיש לה על מספר קווים פופולריים לטובת ארקיע וישראייר. את ההחלטה נימק שר התחבורה, שאול מופז, בכך שיש לסייע לחברות התעופה הישראליות בתחרות מול חברות תעופה הזרות.

יצוין, שההסכם בין אל על למדינה, בעקבות הפרטת אל על, קבע בלעדיות לאל על באשר למספר קווים פופולריים כל עוד מספר הנוסעים בשדה התעופה בן גוריון אינו עולה על 10.7 מיליון בשנה או לחליפין, שהמדינה תגדיל את השתתפותה בהוצאות הביטחון עד ל-80%. למרות שבתום 2007 מספר הנוסעים הגיע ל-10.1 מיליון, החליט משרד התחבורה להגדיל את השתתפותו בהוצאות הביטחון, בטענה שיש לפצות את החברות גם כדי לסייע להן בתחרות ולא רק כחלק מהסכם ההפרטה.