זוקו מרחיבה פעילותה בתחום הרכב הבטחוני: רכשה את זיכיון לשיווק משאיות "טטרה" בישראל ב-3 מיליון דולר

צה"ל רכש בשנים האחרונות 300 משאיות טטרה, ועשוי לרכוש עוד מאות; בנוסף, נכנסה זוקו כשותפה ב-50% עם תע"ש במיזם לפיתוח שיריונית

חברת זוקו שילובים , נציגת קטרפילר ואינטרנשיונל בישראל, שבשליטת ברנרד שרייר, פותחת את שנת 2008 בסימן הרחבת פעילותה בתחום הרכב לשוק הבטחוני.

החברה, בניהולו של יוסי סמירה, הודיעה היום על רכישת זיכיון לשיווק משאיות "טטרה" בישראל וכן, כ-50% ממיזם פיתוח שריונית מסוג "Wildcat", המבוססת על שילדת טטרה, אשר בו שותפה ב-50% התעשייה הצבאית. היקף העסקה הכולל מסתכם בכ-3 מיליון דולר.

בעקבות עסקה זו, תהפוך זוקו לנציגה הבלעדית של טטרה בתחום המשאיות בישראל, והיא תהנה גם מהסכמי השירות בתחום זה בארץ. יצוין, כי פעילות שיווק משאיות טטרה בישראל כוללת הסכם שירות עם משרד הביטחון למתן שירותי תחזוקה ל-300 משאיות שכבר סופקו.

חברת טטרה הנה יצרנית משאיות ותיקה המתמחה במשאיות "שטח "בעלות יכולת עבירות יוצאת דופן למשימות מיוחדות. משאיות טטרה מבוססות על שילדת צינור ייחודית, המאפשרת עבירות במתווי קרקע קשים תוך אפשרות לשינוע משקלים גבוהים במיוחד.

כאמורצה"ל רכש באחרונה 300 משאיות מסוג טטרה, ועל פי הערכות, עשוי לרכוש כמות משמעותית של משאיות נוספות גם בשנים הקרובות .

זוקו ציינה כי החברה רואה ברכישת הזיכיון לייצוג משאיות טטרה פעילות משלימה לפלטפורמות הקיימות של החברה: רכבים קרביים ומשאיות לוגיסטיות מתוצרת אינטרנשיונל וכלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) מתוצרת קטרפילר.

מיזם פיתוח שיריונית ה-"WildCat" המתקדמת, אליו נכנסה זוקו בשיתוף עם התעשייה הצבאית לישראל בע"מ (תעש), הוא לפיתוח שריונית גלגלית טקטית ייחודית ומובילה מסוגה אשר נועדה לספק הגנה בפני איומי נ"ט ומטעני צד שונים. השריונית פותחה על בסיס שלדת טטרה, ולמיזם יש את זכויות השיווק וההפצה של שריונית זו בישראל ובשאר העולם.

זוקו מעריכה, כי שוק השיריוניות הממוגנות יתרחב בשנים הקרובות, לרבות בשל ביקוש אפשרי לשריוניות ממוגנות בצה"ל ובכוחות מערביים הלוחמים בזירות לחימה שונות המתאפיינות בתנאי שטח קשים ובסכנות מפני איומים חודרי שריון כולל עיראק ואפגניסטן.

אלוף במיל' יפתח רון טל, המכהן כיועץ אסטרטגי בכיר בזוקו שילובים, אמר היום: "העסקה ממצבת את זוקו כשחקן משמעותי ובעל פוטנציאל התרחבות והתפתחות , הן בתחום של ייצוג יצרניות רכב גדולות לשוק הביטחוני, והן בתחום של פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים לתעשיית הרכבים הממוגנים בארץ ובעולם".

הרכישה הנוכחית מצטרפת לרכישה נוספת שביצעה זוקו אשתקד. בחודש מאי 2007 רכשה זוקו את חברת B-Trac (בי-טראק) הבריטית תמורת כ-12.3 מיליון שקל. בי-טראק הינה חברה פרטית, המייצגת באופן בלעדי את ענקית הציוד התעשייתי האמריקאית, חברת ורמיר (Vermeer) בבריטניה ובאירלנד.

זוקו הציגה במהלך שנת 2007 שיפור עקבי בהכנסותיה וברווחיה. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2007 עלו בכ-20.7% לרמה של כ-477.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-395.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים של 2007 גדל בכ-29% לרמה של כ-12 מיליון שקל.