ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה במכתשים: "המנכ"ל לא הכחיש שדנקנר מעוניין למכור את החברה"

על פי ההערכות, נושא מכירת החברה הוא רק תירוץ להכרזה על סכסוך עבודה - "לא התקבלו כל ביטחונות באשר לעתיד העובדים"

ההסתדרות במרחב הנגב הכריזה ביום חמישי האחרון על סכסוך עבודה בחברת מכתשים אגן , השייכת לכור שבשליטת נוחי דנקנר. בהסתדרות טוענים כי מנכ"ל מפעלי הייצור של מכתשים, דוד ניר, לא הסכים להכחיש את הדיווח באחד המוספים הכלכליים, לפיו דנקנר מבקש למכור את מכתשים.

דובריו של דנקנר הכחישו בתוקף כבר לפני שבועיים את הדיווח, כאשר במקביל דנקנר עצמו הגדיל את אחזקותיו במכתשים עם רכישת מניות בשווי של 106 מיליון שקל. ואולם, בהסתדרות במרחב הנגב מתעקשים שזה לא מספיק.

"עד כה, למרות פנייה בכתב ופגישה שהתקיימה בנושא עם מנכ"ל מכתשים, דוד ניר, לא התקבלו כל ביטחונות באשר לעתיד העובדים ולא נמסר כל מידע מצד ההנהלה על הכוונה למכור את החברה", אמרו בהסתדרות. "סכסוך העבודה במכתשים מהווה תמרור אזהרה עבור הנהלת החברה והבעלים הסבורים שניתן למכור את החברה כאילו הייתה מוצר על מדף בחנות מכולת", הוסיף יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף. "לא נסכים לשמוע מעל דפי העיתון על מהלך כה חשוב מבחינת עתיד העובדים. אני קורא למר נוחי דנקנר, הבעלים של חברת מכתשים ולמר אברהם ביגר, מנכ"ל מכתשים אגן, לבוא ולשתף אותנו במהלך המכירה ולבחון יחד איתנו כיצד מבטיחים את הנכס החשוב ביותר במכתשים העובדים. אם הם לא ינהגו כך, אנו נדע כיצד לפעול", איים בביוף.

על פי ההערכות, נושא מכירת החברה הוא רק תירוץ להכרזה על סכסוך עבודה שכן משרד התמ"ת, שמאשר את הכרזות הסכסוכים, מחייב עילה סבירה להכרזה. כך, אם אכן יסתבר כי דנקנר שוקל למכור את מכתשים, תוכל ההסתדרות לנקוט בצעדים ארגוניים מבלי לחכות 14 יום תקופת הצינון המחויבת מיום הכרזת הסכסוך.

יצוין כי הסכם העבודה של עובדי מכתשים אגן תקף למשך שנתיים גם אם תימכר בסופו של דבר החברה, אולם במקרה של מכירה יבקשו העובדים להגדיל את תקופת ההסכם.

דובר מכתשים מסר בתגובה כי מכתשים לא קיבלה כל הודעה בדבר הכרזת סכסוך עבודה ולפיכך אין ביכולתה להגיב עד לקבלת ההודעה ולעיון בה". בנוסף נמסר כי: "אין לנו כל רצון או מחשבה למכור את מכתשים אגן".