רו"ח צבי איציק עוזב את משרד רו"ח ברלב לטובת משרת מנכ"ל משותף בטי.אר.די

לפני כשנה נעצרו בעלי השליטה בחברה, צבי דוידוביץ וישראל רמות, בחשד להסתרת מידע מהמשקיעים, שגרם לחברה הפסדים בעשרות מיליוני שקלים

רו"ח צבי איציק, המשמש מספר 2 במשרד רו"ח ברלב, לביקורת חקירתית, עוזב את המשרד לטובת משרת מנכ"ל משותף בטי.אר.די כך עולה היום מדיווח שמסרה החברה. על פי הדיווח של החברה, איציק משמש כיועץ של החברה, מכיר אותה היטב וצפוי להביאה להישגים.

תנאי שכרו יהיו שכר ברוטו של 50 אלף שקל, פחוס תנאים נלווים, כמו רכב, טלפון, ביטוח מנהלים וקרן השתלמות. כמו כן הוא יהיה זכאי לבונוס שנתי, בהתאם לתוצאות החברה.

לפני כשנה, עצרה רשות ני"ע את בעלי השליטה בטי.אר.די - צבי דוידוביץ וישראל רמות, בחשד להסתרת מידע מציבור המשקיעים שגרם לחברה הפסדים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. השניים חשודים בעבירות של הכללת פרטים מטעים בדו"חות במטרה להטעות משקיע סביר, וזאת על רקע היעלמותם של מיליוני השקלים מדו"חותיה של החברה.

מממצאי החקירה שנערכה במחלקת החקירות ברשות ני"ע עולה, כי החברה השקיעה באמצעות חברה חיצונית את כספי ההנפקה בהיקף של כ-40 מיליון שקל באפיקי השקעה שונים, בהם אפיקים ספקולטיביים - אופציות ונגזרים.

עוד העלתה החקירה, כי החל מסוף אוגוסט 2006 ואילך חלה התדרדרות חדה בשווי כספי ההנפקה של טי.אר.די: בתוך כ-3.5 חודשים, איבדה החברה יותר מ-60% מכספי ההנפקה (25 מיליון שקל).

עוד עלה, כי זמן קצר לאחר שהחלו להיווצר הפסדים בתיק, הגדילה החברה באופן משמעותי את משקל האופציות והנגזרים בתיק, מהלך שהפך את התיק לספקולטיבי ביותר, וגרם להאצת הירידות בשווי התיק. החקירה העלתה כי החשודים שידעו על האפיקים הספקולטיביים בהם הושקעה תמורת ההנפקה, ואשר ידעו על ההפסדים החדים שנוצרו, הסתירו פרטים אלה מציבור המשקיעים.

כמו כן, הרשות החליטה באחרונה לממן את התביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה, מצד משקיעים. ראש משרד ברלב, יהודה ברלב, והשותף המנהל, רו"ח יניב בוכניק, אמרו בתגובה: "מעברים כאלה הם מעברים טבעיים, שמתרחשים במשרדי רו"ח רבים. הדברים נעשו במתואם איתנו. לצביקה היה תמיד הדחף לעסקים ולהיי-טק. אנו מאחלים לו את ברכת הדרך, ומאמינים שהוא יצליח. בכל מקרה, הדלת שלנו תמיד פתוחה בפניו".