סוף לסכסוך בין כלל אינווסטמנט לעו"ד יוסי שגב: יפוצה במיליון שקל בגין לשון הרע

הפשרה הושגה 18 שנה אחרי שהחברה האשימה את שגב בכך שהיה שותף למעילה שנחשפה אצלה

הסתיים הסכסוך שנמשך 18 שנה בין חברת כלל אינווסטמנט לבין עו"ד יוסי שגב: לפי הסכם הפשרה, שהושג בימים אלו, יקבל עו"ד שגב מיליון שקל פיצוי על לשון הרע, על כך שהחברה האשימה אותו במעורבות במעילה שהתגלתה אצלה בתחילת שנות ה-90. בנוסף, תפרסם כלל אינווסטמנט התנצלות במספר עיתונים יומיים.

כלל אינווסטמנט פורקה בשעתו, והפיצוי יינתן על ידי כלל ישראל (אי.די.בי). ההסכם הוגש היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א לשם מתן תוקף של פסק דין. לדברי שגב, מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק בתביעות דיבה בישראל.

תביעת הדיבה של שגב הוגשה בעקבות פרשת המעילה של מנכ"ל כלל אינווסטמנט לשעבר, אריה גולדין. גולדין הורשע ב-1990 בעברות של גניבה, מירמה זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד. זאת, לאחר שעו"ד שגב היה זה שחשף כי הוא מעל בחשבונות של לקוחותיו ובין היתר, גם בתיק ההשקעות של שגב עצמו.

בתחילה הגיש עו"ד שגב תביעה אזרחית נגד כלל ישראל וכלל אינווסטמנט האוס בסך 6.7 מיליון שקל על הנזקים שנגרמו לו, לטענתו, כתוצאה מהמעילה. בכתב ההגנה שהגישה כלל בתגובה היא האשימה את עו"ד שגב בכך שהיה שותף למעילה והפיצה זאת בהודעה לעיתונות. בהודעה נטען כי עו"ד שגב שיתף פעולה עם גולדין וידע על מעשי הגניבה התרמית והזיוף שלו, וכי הוא נתבע להחזיר לכלל אינווסטמנט כ-2 מיליון דולר שקיבל מגולדין.

ב-1998 הגיש עו"ד שגב תביעת דיבה בסך 1.5 מיליון שקל נגד כלל ומנהליה הבכירים על ההאשמות שלהם כלפיו. התביעה הוגשה נגד כלל ישראל, מנכ"ל כלל ישראל לשעבר, אהרון דברת; עוה"ד של החברה, יוסי אברהם ויצחק שוייגר; מנכ"ל כלל אינווסטמנט האוס לשעבר, יאיר דר; ודובר כלל לשעבר, דרור שרביט.

מודעת התנצלות

הצדדים פנו להליכי גישור, שנכשלו. במאי 2007 ניתן פסק דין, הקובע כי תביעתו של עו"ד שגב נגד כלל ישראל, דר ושרביט מתקבלת והם אחראים בעוולה של פרסום לשון הרע. ואולם, התביעה נגד אברהם, דוברת ושוייגר נדחתה, כיוון שעו"ד שגב לא הוכיח את אחריותם הישירה לפרסום ההודעה לעיתונות.

מאז פרסום פסק הדין ניהלו הצדדים מו"מ בנוגע לגובה הפיצויים וההתנצלות האישית כלפי עו"ד שגב. היום נמסרה לביהמ"ש הודעה כי הושג הסכם פשרה, עליו חתומים עו"ד אופיר נאור, בא כוחו של שגב, עו"ד גיורא ארדינסט כמייצג החברה ועו"ד דוד מושביץ בשם המנהלים לשעבר.

במסגרת הסדר הפשרה נקבע עוד כי צו הפירוק שניתן במארס 2004 כנגד החברה הבת כלל אינווסטמנט האוס יבוטל; כלל תשיב לעו"ד שגב את תשלום אגרת ביהמ"ש בסך כ-70 אלף שקל בגין תביעת הדיבה שהגיש נגדה; וכן תחויב החברה יחד עם דר ושרביט לפרסם הודעת התנצלות כלפי עו"ד שגב בנוסח ובהיקף שיקבע ביהמ"ש. זאת, משום שעו"ד שגב מעוניין כי ההתנצלות תהיה גדולה ותפורסם בארבעה עיתונים יומיים, ובכלל סבורים כי מספיקה התנצלות בשני עיתונים בלבד בהיקף קטן יותר. (ת.א. 150/98).