ביהמ"ש ביטל כתב האישום נגד חברת מל"מ בעבירות ני"ע: הופלתה לרעה

מל"מ הואשמה בתיק יחד עם גד זאבי, שהיה בעל השליטה בה, המנכ"ל לשעבר גלעד רבינוביץ', הדירקטור יובל אקר והיועץ המשפטי אסף טיבר

שופטת בית משפט השלום בת"א, דניאלה שריזלי, החליטה לבטל את כתב האישום נגד חברת מל"מ, בעבירות ני"ע. מל"מ הואשמה בתיק יחד עם גד זאבי, שהיה בעל השליטה בה; המנכ"ל לשעבר, גלעד רבינוביץ'; הדירקטור, יובל אקר; והיועץ המשפטי, אסף טיבר.

לפי כתב האישום, הנאשמים קשרו קשר לקבל במירמה בנסיבות מחמירות את הסכמת האסיפה הכללית של בעלי המניות לאישור עסקה עם בעל עניין של תשלום שכר חודשי בסך 10,000 דולר לזאבי בתפקידו כיו"ר הדירקטוריון וכדירקטור פעיל.

באחרונה דחתה השופטת שריזלי את בקשת הנאשמים לבטל את כתב האישום נגדם מטעמי הגנה מן הצדק, בטענה לאכיפה בררנית פסולה.

מל"מ, המיוצגת בידי עוה"ד יעל גרוסמן ורוני בלקין, הגישה אף היא טענה מיקדמית בשל הגנה מן הצדק. בין היתר, טענה לחשש לאכיפה בלתי שוויוניות מצד רשות ני"ע כלפי החברה. כן טענה, כי רשות ני"ע אסרה עליה לפרסם את דבר החקירה, וגרמה בכך שמידע חשוב הוסתר מציבור המשקיעים. כתוצאה מכך, לדבריה, נפגעה יכולתה להתגונן כראוי מפני האישומים נגדה. בנוסף, לטענתה, פעולות המירמה של הנאשמים האחרים כוונו נגד מוסדות החברה וההחלטה לתגמל את זאבי הסבה לה נזק כספי.

בהתייחסה להתנהלות רשות ני"ע, קבעה שריזלי כי אין ספק שהמידע בדבר החקירה הוא בעל חשיבות עליונה לציבור המשקיעים, ועמדת הרשות הביאה לכך שהוא הוסתר ונעלם מהרוכשים. בכך, קבעה השופטת, "מעלה הרשות בתפקידה וגרמה עוול לבעלי השליטה החדשים במל"מ". עם זאת, לדבריה, הרשות פעלה בחוסר תשומת לב ולא בזדון או בשרירות לב, והתנהלות זו לא פוגמת בהגינות ההליך הפלילי.

לעומת זאת, קיבלה השופטת את הטענה כי הענקת השכר לזאבי היוותה נטל כספי על החברה, נוגדת את האינטרס שלה, ובנוסף, במקרים דומים נמנעה התביעה מלייחס אחריות פלילית לחברה. לכן, קבעה השופטת, כי מל"מ הופלתה לרעה, באופן הפוגע בערכי צדק והגינות, וזה המקרה "בו גוברים האינרטסים השוללים המשך קיומם של ההליכים הפליליים נגד החברה".