אבי ברגר מאשים שותפה לשעבר בקסלמן: איימה כי תזמין בריונים לסלק שותף בפירמה

בכתב הגנה לתביעה שהגישה השותפה לשעבר לינדה מסלם, מפנה המשרד כלפיה האשמות חמורות

הסכסוך במשרד רואי החשבון קסלמן וקסלמן עם השותפה לשעבר, רו"ח לינדה מסלם, מי שהיתה עד לאחרונה האחראית על סניף המשרד בבאר-שבע , עולה שלב. לאחר שמסלם הגישה תביעה בסך 4 מיליון שקל נגד המשרד בטענה כי זכויותיה דוללו באופן לא חוקי ולאחר שהמשרד הגיש בתגובה תביעת דיבה ב-10 מיליון שקל - כעת מאשימים המשרד, העומד בראשו רו"ח אבי ברגר והשותפים הבכירים את מסלם כי ב-15 בינואר איימה על אחד מ-36 השותפים בפני עובדים של הסניף בב"ש כי היא "תזמין את החברים הבריונים, שהיא מכירה מהשוק בב"ש, שיעיפו אותך מכאן".

המשרד מציין כי בגין איום זה הגיש השותף תלונה במשטרה וכונסה ישיבת שותפים, במסגרתה הוחלט להדיח את מסלם מהשותפות. עוד הוחלט לאסור עליה להיכנס למשרדי השותפות, לטפל בענייניה ולהציג עצמה כקשורה אליה.

המשרד והשותפים הבכירים הגישו כתב הגנה, באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט, ישראל וולנרמן ואלירם בקל, לתביעה שהגישה נגדם מסלם. מסלם טענה בתביעה כי השותפים הבכירים המהווים את קבוצת השליטה - רו"ח ברגר, אסף שמיר, מיכאל אלון טמיר, יוסף פילוס, אריה ויזלר, צבי יחזקאל וקלאודיו ירזה - גזלו ממנה אחוזי שותפות, כך שהיא דוללה באופן לא חוקי בהיקף של כ-40%.

מהלכים סחטניים

במשרד טוענים בתגובה כי כתב התביעה הינו שיאו של מהלך סחטני מצד מסלם, במסגרתו היא ניסתה להשיג לעצמה "זכויות יתר" מעבר למקובל בשותפות ולקבוע בהסכם השותפות. לדבריהם, מסלם לא הופלתה לרעה, ובפועל היא זו שחייבת לשותפות כספים רבים, בגינם תוגש נגדה תביעה.

בכתב ההגנה נאמר כי למרות שהתובעת היתה שותפה זוטרה, היא נהנתה שנים ארוכות מתנאים מפליגים לפנים משורת הדין. לדברי המשרד, למרות שמסלם לא הצליחה להגדיל באורח ממשי את הכנסות הסניף בב"ש, היא נהנתה לאורך השנים מהגידול ברווחי השותפות ובשנים האחרונות אף הגדילה את הכנסותיה בשיעור של למעלה מפי 2.5. עוד מצוין כי בספטמבר 2007 העניק ברגר למסלם מענק בסך 100 אלף דולר מקרן העידוד שהקימה השותפות לצורך כך.

המשרד טוען כי מסלם סברה שניסיונות ההידברות עימה בנוגע לטענותיה שידרו חולשה, והעלתה את סף הדרישות ואף החלה במהלכים סחטניים. לדברי המשרד, היא איימה שאם כל שדרישותיה לא ייענו, היא תשמיץ ברבים את השותפות ואת העומדים בראשה ולא תמלא אחר תניית הבוררות והסודיות המצויה בהסכם השותפות - ואכן כך היא עשתה כשהגישה את תביעתה.

המשרד מציין כי יום לאחר שהגישה את התביעה, שלחה מסלם הודעת דואר אלקטרוני לכ-800 עובדי השותפות, בו טענה כי השותפות מנוהלת על ידי אנשים בלתי ישרים, שעשו מעשים שלא ייעשו.

בכתב ההגנה נאמר עוד כי מסלם מעולה לא חתמה על הסכם הצטרפות לשותפות, למרות שהבטיחה לעשות כן. השותפים הבכירים מציינים עוד כי בימים האחרונים התברר להם שמסלם מפרה בריש גלי וברגל גסה את הוראת אי-התחרות שבהסכם השותפות, ופונה ללקוחות השותפות ולעובדיה כדי שיעזבו את השותפות ויצטרפו למשרד רואה החשבון שלה. זאת, תוך הצגת מצגי שווא אודות השותפות והסניף שלה ב"ש. (ת.א. 2820/07).