בעל השליטה במלרג מחפש שותף: במו"מ למכירת רבע מהחברה בפרמיה של כ-40%

השווי לצורך ביצוע העסקה יעמוד על כ-180 מיליון שקל * בעל השליטה, מיכאל הירשברג, מחפש משקיע אסטרטגי לאחר שרכש את אחזקות שותפו, יוסף מלמד

כחודשיים לאחר שרכש מיכאל הירשברג את מלוא אחזקות שותפו, יוסף מלמד, במלרג הוא עשוי להכניס שותף חדש. הבוקר הודיעה מלרג כי היא מנהלת משא-ומתן לצירוף משקיע אסטרטגי לגרעין השליטה בחברה. הכוונה היא למכור 25% ממניות החברה לפי שווי חברה של כ-180 מליון שקל, 42% מעל שווי החברה בבורסה נכון לסוף המסחר ביום חמישי.

על-פי המתווה המסתמן, בשלב ראשון ימכור הירשברג חלק ממניותיו בהיקף של 25% מהחברה, וכן יינתנו אופציות הדדיות לצדדים לרכישת מניות בחברה. לקבוצת הרוכשים תינתן האופציה לרכוש כ-12% נוספים, ולהירשברג תינתן האופציה לחייב את קבוצת הרוכשים לרכוש ממנו כ-12% נוספים.

מיכאל הירשברג מחזיק כיום ב-57% ממניות מלרג. בחודש נובמבר חתם על הסכם לרכישת אחזקותיו של מלמד העומדות על 18.6% לפי שווי החברה של כ-165 מיליון שקל, ובתוספת פיצוי של 5.5 מיליון שקל. בהמשך התפטר מלמד מתפקידיו בחברה כמנכ"ל משותף ודירקטור. היפרדות הצדדים נבעה ככל הנראה על רקע הבדלי גישות ניהוליות בין השניים.

הכנסת שותף אסטרטגי לחברה אינה מפתיעה, שכן בשוק ההון העריכו שכאשר הירשברג ירכוש את אחזקותיו של מלמד, הוא יחפש שותף חדש כדי לממן את העסקה לרכישת מניותיו.

חברת מלרג הנדסה וקבלנות הוקמה בשנת 1990 על-ידי הירשברג ומלמד, ובשנת 2005 הונפקו כ-25% ממניות החברה בבורסה בתל-אביב. כיום היא כבר בין 5 קבלניות התשתית הגדולות בישראל בתחום הפרויקטים לתעבורה, ומבצעת להערכתה כ-20% מכלל הפרויקטים בהיקפים בינוניים וגדולים בתחום התשתיות במרכז הארץ. צבר ההזמנות של החברה לשנתיים הבאות הוא כ-435 מיליון שקל.

עיקר פעילות החברה היא במרכז הארץ, כאשר לרוב היא משמשת כקבלן ראשי בפרויקטים בהם היא זוכה במכרזים. לקוחות החברה הם גופים כגון חברת נתיבי איילון, רכבת ישראל, נתיבי תחבורה עירוניים וכולי.

ב-4 שנים האחרונות ביצעה החברה קפיצת מדרגה בהיקף הפרויקטים אליהם נכנסה, תוך שיתוף פעולה עם חברות גדולות במשק. החברה עוסקת כיום ב-17 פרויקטים בשלבי הקמה שונים. בין השאר ניתן למנות את הפרויקטים הבאים: מחלף דב הוז, מחלף קפלן, גשר מוזס-עזריאלי, מחלף לה גארדיה, מחלף חולון, גשר ברחוב מבצע קדש שברמת גן ועוד. בנוסף, בשנת 2006 נכנסה החברה להשקעות נדלן שונות בצפון אמריקה וברומניה.

בחודש שעבר גייסה החברה 75 מיליון שקל בהנפקת אג"ח בדירוג של "A3", בריבית שנתית בשיעור של 7.2%. במסגרת דירוג החוב של החברה ציינה חברת מידרוג כי "ענף התשתיות מאופיין בסיכון עסקי נמוך יחסית לענף הבינוי בכללו, ובסיכון ממוצע בהשוואה לכלל ענפי המשק. סיכון אשראי של החברה נמוך יחסית בשל מאפייני הלקוחות - גופים ציבוריים הניזונים מתקציבים ממשלתיים. בנוסף, תקציב התשתיות של מדינת ישראל מצוי במגמת עלייה, ובהתאם גם תוכניות הפיתוח לשנים הקרובות. החיסרון של החברה: תלות גבוהה בנתיבי איילון כלקוח עיקרי, האחראי למחצית מהכנסות החברה בשנתיים האחרונות".