ארה"ב: מושבעים זיכו את השחקן ווסלי סנייפס מעבירות מס

עם זאת, סנייפס הורשע ב-3 סעיפי התנהגות לא נאותה בגין סירובו לשגר לשלטונות המס בקשה להחזר מס

שחקן סרטי הפעולה ווסלי סנייפס זוכה בשבוע שעבר (ו') מהאשמות של הונאת מס ההכנסה הפדרלי וקשירת קשר, אך הורשע ב-3 סעיפי התנהגות לא נאותה בגין סירובו לשגר לשלטונות המס בקשה להחזר מס.

ב-2006 הפסיק סנייפס לשלם מס, בטענה שזו זכותו החוקית להביע מחאה בצורה זו, למרות שבתי המשפט דחו טקטיקה כזו כבר מזמן. סנייפס לא הפגין התרגשות מיוחדת כשהוקרא פסק הדין. הוא סירב לשוחח עם כתבים. "מר סנייפס היה תמיד מחויב לעשות את הדבר הנכון, ואחרי המשפט הזה הוא יבצע את כל התיקונים הנחוצים", אמר פרקליטו, רוברט ברנהוף.

פרקליטיו של סנייפס טענו שהוא נפל קורבן ליועצים רמאים, ונראה שהמושבעים קיבלו את הטענה. הנאשמים האחרים, אדי ריי קאן, מייסד קבוצת מחאה נגד מסים, ודגלאס רוזייל, רואה חשבון שרישיונו נשלל, הורשעו באותו בית משפט בהונאת מס וקשירת קשר. שניהם ניצבים בפני עונשי מאסר של עד 10 שנים.

התביעה טענה שסנייפס לא ביקש החזרי מס בין השנים 1999 ו-2004, תקופה בה חתם על חוזים בסך יותר מ-10 מיליון דולר להשתתפות בסרטי ההמשך לטרילוגיה של "בלייד". התביעה טענה שסנייפס שיגר לשלטונות המס המחאות ללא כיסוי. במשפט טען סניפס, בין היתר, שמינהל המס הפדרלי, IRS, אינו יישות ממשלתית חוקית.