ישיבה מיוחדת צפויה בועדת הכספים ובממשלה בעקבות כנס החרום בענין הדולר

הדרישה העיקרית תופנה לנגיד בנק ישראל על מנת שיוריד את הריבית באחוז בשני שלבים. בדומה לצעד של עמיתו האמריקאי * יו"ר ההסתדרות עופר עייני אף איים בשביתה של יממה

ישיבה מיוחדת צפויה בועדת הכספים בענין הדולר- כך נודע ל"גלובס". כמו כן צפויה ישיבה מיוחדת של הממשלה בנושא. זאת בעקבות כנס חירום מיוחד של גורמים שונים במשק שנערך היום אחר הצהריים בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב. בכנס- נכחו שר התמ"ת אלי ישי, יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, יו"ר ההסתדרות עופר עייני, אלי גונן נשיא התאחדות בתי המלון כמו כן נציגים נוספים של סוכנויות נסיעות ותעשיינים רבים.

הדרישה העיקרית תופנה לנגיד בנק ישראל על מנת שהוא יוריד את הריבית באחוז בשני שלבים. בהתאם לצעד של עמיתו האמריקאי .
יו"ר ההסתדרות עופר עייני אף איים בשביתה של יממה על מנת להמחיש את המצב.

בתוך כך נודע כי חברת טלכור טלקום הכינה תוכנית לפיטורי כ6% מהעובדים בעקבות המצב. כפי שנכתב לראשונה ב"גלובס" מפעל ארניטקס ליצור כלי מיטה פיטר 10 עובדים , כרבע מכוח האדם הייצרני השכיר במפעל.

"הנגיד חייב לשנות את המדיניות שלו" אומר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים "הנגיד חייב להוריד את הריבית ולהפסיק את הכדאיות של גורמים ספקולנטים שבאו לכאן ועשו עלינו סיבוב: מכרו דולרים קנו איגרות חוב שיקליות והם חיים על הריבית" ברוש הוסיף ואמר:"ירידת שער הדולר אינה בעיה של התעשיינים אלא בעיה של כלכלת מדינת ישראל. אנחנו מדברים על אובדן הכנסות ודאי של 2.5 מיליארד דולר ב2007 ועל אובדן הכנסות אפשרי של 5 מיליארד דולר בשנה הנוכחית.

ברגע שעיסקאות של יצואנים מתבטלות, או ערך החברות בבורסה יורד ישנה ירידה מהכנסות המדינה ממיסים , דבר שיפגע בהכנסות המדינה. היצוא היה אחראי על 40% מהצמיחה של המשק בשנים האחרונות. הנגיד שלנו רואה את יעד האינפלציה ולא את יעד הצמיחה או התעסוקה. צריך לזכור כי כל אחוז תוצר שיורד משמעו פיטורים או אי קליטה של 25 אלף עובדים".

עופר עייני יו"ר ההסתדרות אמר לגלובס:"במקרה כזה של ירידת דולר בצורה כל כך דרסטית נדרשת התערבות של הממשלה. ב2007 היתה אובדן תוצר של אחוז כתוצאה מירידת הדולר. ב2008 ירידת התוצר עלולה להגיע ל1.4% המשמעות היא שהמשק איבד 25 אלף משרות פונציאליות ב 2007 ועתיד לאבד 35 אלף משרות פוטנציאליות ב2008".

"יותר קל לשכנע את הנגיד לחזור בתשובה מאשר לשכנע אותו בענייני הריבית" כך אמר בכנס שר התמ"ת אלי ישי "אלכסון וירטואלי הוא נכון בעיני, אני חושש מאוד גם לתעשייה החזקה וגם לתעשיינים הקטנים".
עוד אמר השר ישי כי הוא תומך בהטלת מיסוי על כספים ספקולטיביים המגיעים לארץ.