הפיגועים חזרו: הרוגה ומספר פצועים בפיגוע במרכז המסחרי בדימונה

(עדכון) שני מחבלים מתאבדים עם חגורות נפץ הגיעו למקום בשעה 10:30; אחד המחבלים הצליח לפוצץ את חגורת הנפץ שלו בקניון

הרוגה ומספר פצועים בפיגוע תופת במרכז המסחרי בדימונה: שני מחבלים מתאבדים עם חגורות נפץ הגיעו למקום בשעה 10:30. אחד המחבלים הצליח לפוצץ את חגורת הנפץ שלו בקניון. השני נפצע קשה ועוד לא הספיק לפוצץ עצמו. אזרחים שבאו לטפל בו, ראו את חגורת הנפץ וברחו. מספר דקות לאחר מכן הגיע קובי מור, קצין משטרה השייך ליחידה מובחרת, וירה במחבל למוות.

המטען השני, שלא התפוצץ, נוטרל על-ידי חבלני המשטרה. קצין המשטרה שירה במחבל השני, מסר את עדותו ותוחקר על-ידי גורמי הביטחון. כוחות המשטרה הקימו מחסומים בדרכים המובילות למרכזים הומי-אדם בדרום הארץ, מחשש לניסיון-פיגוע נוסף.

הרוגה ישראלית ועוד מספר פצועים, אחד במצב אנוש

כוחות גדולים של מגן-דוד אדום וכוחות משטרה במקום. במגן דוד אדום הכריזו על אירוע רב נפגעים (אר"ן). מנכ"ל מגן דוד אדום אמר לגלי צה"ל את שידוע לו: "על-פי האינפורמציה שיש לנו, יש בשטח כ-10 נפגעים, 3 מתוכם פצועים אנוש. השאר, בדרגות פציעה שונות. חלקם עושים דרכם לבית החולים "סורוקה" בבאר-שבע. במקום יש 20 ניידות טיפול נמרץ שמטפלות בפצועים בזירה".

דובר כבאות באר-שבע סיפר בגלי צה"ל כי בשעה 10:30 נשמעו פניות על פיצוץ במרכז המסחרי: "ההערכה שיש נפגעים רבים כולל הרוגים. הצוות המקומי הוזעק למקום האירוע וכוחות אחרי נמצאים בכוננות".

תנועת פתח' והחזית העממית לקחו אחריות לפיגוע

סוכנות הידיעות הפלסטינית מדווחת כי גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת פתח' נטלו אחריות לפעולה, בשיתוף עם החזית העממית, ואירגון לא מוכר בשם פלוגות ההתנגדות המאוחדת.

שני המחבלים הגיעו מרצועת-עזה. האחד, איש גדודי חללי אל-אקצא של פתח' שפיצץ עצמו, והשני איש החזית עממית, שהיה אמור לייצר עימות חמוש עם כוחות הביטחון הישראלים שיגיעו למקום.

באירגון הג'יהאד האיסלאמי מברכים על הפעולה, וטוענים כי מדובר בתגובה לפעולות ישראל האחרונות ברצועה. ברחוב הפלסטיני ישנם גילויי שמחה מאוד מוגבלים. עיתונאי עזתי: "אנחנו חוששים מטבע הדברים, אבל כמה גרוע יכול כבר להיות מעבר למה שיש כעת?".

לבי"ח סורוקה הובהלו 10 פצועים בדרגות פציעה שונות

לבית החולים סורוקה הגיעו 10 פצועים: אחד קשה מאוד, 2 בינוני והשאר פצועים קל - כולם נמצאים בטיפול נמרץ. מנהל בית החולים "סורוקה", מיקי שרף, פירט בגלי צה"ל את ההכנות של בית החולים: "הכנסנו את בית-החולים לכוננות. ערכנו את חדר המיון. יש צוות טראומה מתוגבר. אנחנו ערוכים לקבל מספר פצועים רב, אם נצטרך".

רויטל, עדת ראייה שנמצאת בזירת הפיגוע, סיפרה לגלי צה"ל את שראתה: "שמענו פיצוץ גדול ואנשים התחילו לרוץ מהמרכז. זה יום של שמש וכולם יצאו החוצה ובאו לקניון". דינה, בעלת עסק במרכז המסחרי: "אני לא רוצה להתקרב עכשיו לשם. הבנתי שיש מספר הרוגים ופצועים".

עליזה, בעלת חנות אופטיקה במרכז המסחרי: "הייתי בתוך החנות ושמענו פיצוץ עז ושיערנו כי מדובר בפיצוץ בלון גז. לא חשבנו שמדובר בפיגוע. יצאנו החוצה וראינו מראה נוראי. ניסיתי לעזור לפצוע נכה וניסיתי לפנות אותה".